Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hybridkites
- 
ähh jag vill ha en hel linje fan! nä men två iaf.. minnst Unhooked, intressant! ska se om jag kan få testa någon i helgen 
- 
@skotten 416701 wrote: WHat you talking about? C kites are for the ladies, when you pop to do a handlepass there is no power in the kite like there is in a bow. Thats why you wakestyle homos like to ride C. 
 (talk about putting a cat among pigeons)hörru Mr kiteboarding entrepenör! Ser inte dig i vattnet så ofta.. where is the power in that!! 
- 
@hengo 416760 wrote: ähh jag vill ha en hel linje fan! nä men två iaf.. minnst Unhooked, intressant! ska se om jag kan få testa någon i helgen Hör av dig imorgon! 
- 
@SkånePaul 416803 wrote: Hybrider har väl inga pulleys?? Vanliga bommar väl? Det är inga block i kiten heller. 
 Direkt koppling gör att du känner kiten hela tiden, trots lågt bomtryck. Fast jag tycker det är kombinationen direkt koppling och trimsystemet som gör dom. När man väl ställt in vilken range man vill ha (fixat dewpower trimmen) så är den inställningen fast, alla linor är då helt stilla i kiten oavsett bomutslag.
 Största skillnaden märks då har max bomutslag, tex när du krokar ur och loopar. Kiten svänger utanför sin tip, som C-kiter gör.Vi ska försöka komma till fler stränder med demo nästa år så kanske du får tillfälle att testa. 
- 
@SkånePaul 416803 wrote: Hybrider har väl inga pulleys?? Vanliga bommar väl? block, pullies, same shit 😛 
Logga in för att svara.