Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hydro
- 
		HydroPublicerad av anonym-anvandare på 6 augusti, 2002 vid 15:05Kan ngn med lite rutin berätta om Wipika Hydro? Vilket är det bästa valet 11(15.4) eller 13(17.8)? preppie svarade 23 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
ska du köra lättvind kan du lika bra köpa 13, jag har kört 13 och 9 och 7, bra häng som fasen i 13 och rätt lättstyrd, annars känns snabbheten i 7:an som en 8.4 kasnke lite långsammare, jag gillar snabba kites och kör hällre airblast. 13 Hydro har ungefär smma register som Airblast 11.8. 
- 
Tack för snabbt svar! Men för en surfare som åkt enbart ett 
 år så är väl Airblasten för svår att relauncha?
- 
Airblasten är mkt svårare attt vattenstarta, det tar bra med tid även för mig om det kärvar till sig ordentligt, fett med svårt om det är djupt och du inte bottnar. Nu kan man iofs kör amed bridles så att man kan backa upp kiten, men det tycker jag e mesigt  så dom kör inte jag med… så dom kör inte jag med…Gå lös på Hydron det är en bra drake med bra kvalitet. 
- 
Har en Hydro 9 som är använd tre gånger som jag tänkte sälja för 6000:-. Bom, linor och en svart, grym drake för det priset är inte att leka med… Kommer finnas med på SM att betrakta (om den inte säljer sig innan dess). /Jesper – http://www.toeside.nu 
- 
HugeO, har du testat Wipika´s modell Inferno? 
 Är den isåfall att rekommendera?
Logga in för att svara.