Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hypersonic 125 D-ram?
-
Hypersonic 125 D-ram?
Publicerad av anonym-anvandare på 28 februari, 2004 vid 10:38Någon som kört Hypersonic 125 D-ram, och kan berätta lite (allmän info) …
Väldigt tacksam för hjälp, tänker köpa !Thomas.
gurra1978 svarade 21 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Jag har eller hade Hypersonic 125 D-ram. Du kan läsa ett tidigare inlägg jag skrivit om brädan här .
Tyvärr så har min hypersonic gått sönder efter att ha seglat på den 17 gånger. Jag fick sprickor mellan stropparna bak och även helt svampig mellan bakre och främre stropparna. Nu är den inne på reklamation så vi får se vad som händer. Faktum är att jag skrev ett inlägg på Starboards forum just angående skadan. Jag tycker det var ganska dåligt och frågade om fler haft det problemet. Skillnaden mellan 03:orna och den nya 04:orna är just att det inte länge finns en grop vid stropparna. Det var där min sprack och jag tänkte att det kanske var en svag punkt. Tydligen hade en till haft det problemet. Men det var inte vanligt eftersom en bräddesigner på starboard vittnade om detta och hoppades vi skulle få ut nya för det besvär vi haft.
-
Tack för svaret Gurra!!!
Var köpte du din bräda?
Jag spanade in anonser i frankrike på begagnade 125 d-ram för 750 euro ink 2 fena, låter det bra? (Skall ditt i maj juni ).
Jag fick inspiration för brädan just när du körde om mig i somras och kunde inte få upp planing på min AHD F.D. 70.
Vi får se om det blir något köp.Thomas.
-
Jag köpte min bräda på Beli marin. Priset verkar väl vara ok om den är i fint skick. Frågan är om du inte också borde satsa på en 04:a. Tyvärr har jag inte kört den men det finns ju flera här på konfen som har HS 111 wood som kanske kan uttala sig om den.
Logga in för att svara.