Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hyra grejer isla margarita

• hyra grejer isla margarita

Publicerad av sammix på 25 februari, 2008 vid 20:13

Drar till isla margarita på fre undrar om nån vet vad som krävs för att hyra grejer där. Kommer inte ta med mina egna då det är en resa med tjejen och ingen kite resa men nån dag blir det surf. Krävs nån form av cert har kitat sen 2003 räcker det att visa att man kan.Kan även tänka mig att köpa grejer då mina föräldrar har både hus och lgh där så jag kan lämna kvar att ha där. Är det billigt att handla kite prylar där. tacksam för svar

debkausf svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lasurf

Medlem
    26 februari, 2008 vid 06:27

@sammix 447308 wrote:

Drar till isla margarita på fre undrar om nån vet vad som krävs för att hyra grejer där. Kommer inte ta med mina egna då det är en resa med tjejen och ingen kite resa men nån dag blir det surf. Krävs nån form av cert har kitat sen 2003 räcker det att visa att man kan.Kan även tänka mig att köpa grejer då mina föräldrar har både hus och lgh där så jag kan lämna kvar att ha där. Är det billigt att handla kite prylar där. tacksam för svar

Hej jag hade tagit med grejor
    är det nåt hus/lägenhet ni hyr ut?

i så fall kan vi köra lite bytes handel….
    ta med dina grejor sen fixar vi en ny kite till dig när du kommer hem

vi säljer takoon slingshot
    hör av dig om du är intresserad
    så kan vi snacka mer
    mvh Anders
    http://www.lasurf.se
    0418 14109

• skejtar_henke

Medlem
    26 februari, 2008 vid 07:23

VA FAN. Du ska till ett av världens mest kända spots.. Och så ska du inte ha med dig nån kite? Jag hade mått dåligt själv men alla är vi väl olika..

• hbgkitare

Medlem
    26 februari, 2008 vid 08:03

Jag var med tjejen över nyår i El Yaque och Coche, jag hade med mig mina grejer men jag kitade också nästan varje dag. Det går bra att hyra grejer i El Yaque utan nåt certifikat, finns nog ca 4 ställen på stranden som hyr ut utrustning. Kollade inte så noga hur det var på Coche men tror att det gick att hyra där också. Det bästa om du kanske bara skall kita nån dag är att hänga på en av kiteuthyrarna (vi hängde med de som finns vid Sharks) på en tripp ut till Isla Cubagua. Kostade ca $40 och då ingick mat och hur mycket dricka som helst (öl & vatten + rom). Tror nog att tjejen uppskattar turen också! Vad ni än gör så sitt så långt bak i båten som möjligt, speciellt på hemresan.Vet inte vad det kostar att hyra grejer. Det går även att köpa grejer där typ Cabrinha i en av de 3 shopparna, kostar lika mycket som här hemma i Svedala så räkna inte med att göra en bra affär! Det lär ju blåsa lite mer nu än när vi var där i Januari så en 9-10 drake blir nog bra.
    Trevlig resa och räkna med lite magsjuka. Skulle ni bli magsjuka så besök den lokala doktorn genast så får ni lite piller som hjälper direkt, annars så tar det nog minst en vecka innan ni mår bättre.

• sammix

Medlem
    26 februari, 2008 vid 12:19

@Hbgkitare 447372 wrote:

Jag var med tjejen över nyår i El Yaque och Coche, jag hade med mig mina grejer men jag kitade också nästan varje dag. Det går bra att hyra grejer i El Yaque utan nåt certifikat, finns nog ca 4 ställen på stranden som hyr ut utrustning. Kollade inte så noga hur det var på Coche men tror att det gick att hyra där också. Det bästa om du kanske bara skall kita nån dag är att hänga på en av kiteuthyrarna (vi hängde med de som finns vid Sharks) på en tripp ut till Isla Cubagua. Kostade ca $40 och då ingick mat och hur mycket dricka som helst (öl & vatten + rom). Tror nog att tjejen uppskattar turen också! Vad ni än gör så sitt så långt bak i båten som möjligt, speciellt på hemresan.Vet inte vad det kostar att hyra grejer. Det går även att köpa grejer där typ Cabrinha i en av de 3 shopparna, kostar lika mycket som här hemma i Svedala så räkna inte med att göra en bra affär! Det lär ju blåsa lite mer nu än när vi var där i Januari så en 9-10 drake blir nog bra.
    Trevlig resa och räkna med lite magsjuka. Skulle ni bli magsjuka så besök den lokala doktorn genast så får ni lite piller som hjälper direkt, annars så tar det nog minst en vecka innan ni mår bättre.

ja jag blev sjuk sist jag var där oxå inge roligt. ok så då går det att hyra när abstinensen blir för stor billiga resor nu me 3000kr st det är bra för 2 veckor tack för svaren

• debkausf

Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:53

@sammix 447440 wrote:

ja jag blev sjuk sist jag var där oxå inge roligt. ok så då går det att hyra när abstinensen blir för stor billiga resor nu me 3000kr st det är bra för 2 veckor tack för svaren

Kolla upp gear innan du åker! Ibland är det väldigt uppbokat och DYRT! Jag mögade ner en drake i min vanliga packning o hyrde en wakeboart billigt av grabbarna i beachtoweret i el yaqe. Blev nekad att hyra bräda hos 2 uthyrare o dom andra skulle ha lika mycket i hyra som brädan kostade (för 2 veckor)! Sjukt dyrt!

• debkausf

Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:55

På Cafe brazil kan man svartväxla!!! 2 ggr så bra kurs som statliga växlingen!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hyra grejer isla margarita

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.