Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyra kite Frankrike

• Hyra kite Frankrike

Publicerad av gemusekebap på 28 juli, 2010 vid 10:15

Tja!

Någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta att hyra kite i Frankrike under två veckor? Har googlat och googlat utan att hitta något…

kaptenen svarade 14 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kaptenen

Medlem
    28 juli, 2010 vid 11:46

Ungefär lika mycket som att köpa egen utrustning skulle jag tippa, iaf begagnad… Hyra kite + bräda har kostat ca 700 kr/dag på de 3-4 olika ställen jag varit på så (med antagandet om att du inte redan har utrustning) om jag vore du skulle jag kolla köp/sälj-avdelningen istället.

• gemusekebap

Medlem
    28 juli, 2010 vid 12:02

Det var som jag befarade långt ifrån gratis…

Gäller priset på cirka 700 kronor vid endagshyra? Om ja, var tror du dagspriset hamnar om man hyr en längre tid?

Tack för ditt svar, väldigt uppskattat!

• kaptenen

Medlem
    28 juli, 2010 vid 12:12

Ingen aning faktiskt, du borde ju kunna pressa priset lite om du dyrt och heligt lovar att hyra flera dagar men det är ju svårt eftersom vinden styr så det skulle jag nog inte köpa riktigt om jag var kiteuthyrare… 700 kr var en dag ja och definitionen på en dag har varierat ganska kraftigt beroende på uthyrare, mellan 3-5 timmar har jag för mig de ansåg att en dag var. Sen lär du ju få pröjsa ännu mer om du ska hyra våtdräkt, sele och annan säkerhetsutrustning. Om du verkligen vill ha bra svar borde du skriva ihop ett mail och dra iväg det till alla de som har kiteskolor i den region du tänkt hänga i. Det har funkat överallt dit jag mailat, nästan ingen skriver ut priserna på hemsidan men svarar ganska snabbt på mail.

lycka till!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyra kite Frankrike

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.