• adde

Medlem
    10 juni, 2004 vid 07:00

Det börjar bli lite stelt i kroppen efter 5 dagar på raken, men en sväng till Björlanda säger man ju inte nej till…

/adde

• drakglenn

Medlem
    10 juni, 2004 vid 07:55

Svar till:

Hade fett tryck i 6.3:an från 18-20. Trodde du skulle dyka upp på ”spot K” ikväll, Glenn wink.gif

[/ QUOTE ]

Jag var på väg dit men litade inte på regnet (brukar avta),
    en miss tydligen….

Hehe, lite lurigt med hemliga spot….. wink.gif
    Det är 2 olika ställen som ni pratar om.

Låt oss säga att jag hittat dem i min jakt efter öppet vatten – fri vind.

Staffan pratar om (spot K) ett kanonställe som fungerar vid Västsydväst 245 -265°, Lars K pratar om ett annat ställe vars namn också börjar på ”K”, för att slippa förväxla dem kallar jag det Spot S.
    Detta ställe blev jag positivt överraskad över, här fungerar det att segla på från Ost till sydväst, borde varit kanon igår Kongo, det brukar vara par sekundmeter mer här än t.ex. Fiskebäck då det är par kilometer fri vind här.

Glenn – som hoppas vinden kommer in i kväll cool.gif

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2004 vid 08:32

Aha. OK. Jag tror jag vet vilket du menar med ”K”.
    Så jag får väl säga ”S” i fortsättningen dårå. Så vi vet vad vi snackar om. =)
    Jo, ”S” levererade. Fanns till och med hyfsat svall en bit ut att ladda på.

• adde

Medlem
    10 juni, 2004 vid 08:35

Tänkte väl det.

Då undrar man ju var spot S (aka the spot formaly known as K) ligger. Spot K verkar ju lovande och skall testas vid tillfälle.

/adde

• basse

Medlem
    10 juni, 2004 vid 09:46

Skit också… det betyder att jag bara är med i S klubben. Adde jag byter ett medlemskap i S mot K! Vad säger du?

• adde

Medlem
    10 juni, 2004 vid 09:52

Deal!

/adde

• mattap

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:44

hönni, vart ligger K och S? Eftersom det inte direkt finns någon anledning till att tro att det kommer en anstormning på 10.000 tyska turister dit så kan ni väl vara bussiga å knysta till en stackars Björlanda seglare vad ni pratar om!

De flesta verkar ändå rätt osugna att släppa sitt favoritställe, man fortsätter till Fiskebäck eller Björlanda där man alltid kört, men det skulle vara skoj med variation nån gång… wink.gif

Personligen tycker jag det är skoj med surfare omkring mig där jag kör!!

/Mats

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2004 vid 11:00

Jo, visst är det tradigt att inte alla känner till alla spots men just på dessa ställen är det mkt trångt med parkering etc. Risk för strul med bofasta och så…

• drakglenn

Medlem
    10 juni, 2004 vid 11:00

Ja det är rent tragiskt med hemliga spots, men vad gör man då man hittat ett ställe som man är rädd om, det räcker med att en misssköter sig & vips sitter det en bom eller skylt med texten ”privat område”
    (TRO MIG DÅ DET HÄNT PÅ FLERTAL AV MINA ”REKADE” SPOTS)

Har tänkt att lyfta problemet i ny tråd men inte orkat då det är så tragiskt…. frown.gif

Egentligen är de inte hemliga, men vill inte printa dem med text här då folk kanske vallfärdar

Min tanke var att det kanske går att hålla på surfpolarnivå, så om nått år känner alla konfens goa gubbar till det wink.gif

//Glenn

• mattap

Medlem
    11 juni, 2004 vid 07:37

Ok, jag hajjar, man är inte önskad wink.gif

Tyvärr förstår jag vad du menar, har ju varit lite tjat om att Storeuddsviken i BK är fågelområde och all surfning är förbjuden, har dock inte varit nåt tjat ännu iår, tror att de befoasta står ut med oss så länge vi kör SAKTA förbi deras hus och inte lämnar skit efter oss. Nåt som är skoj tycker jag är att även om det är 15 surfbilar där så brukar det vara kliniskt rent när vi åker därifrån.

Fick däremot panik när det kom en tjomme dit med vattenskoter, kan tänka mig att detta inte hade varit så polulärt i fågelområdet, som tur är drog han vidare med sitt släp till hamnen.

Om nån känner för det så får ni gärna skicka ett privat meddelande till mig om ni har några bra tips på ställen, så lovar jag att endast sprida det till min kompis som jag surfar med

Mvh
    Mats

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.