Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › imorgon måndag?
-
imorgon måndag?
Publicerad av graf på 14 november, 2004 vid 18:26Tror jag ska avsluta min säsong imorgon, funderar på vart man ska köra. har bara seglat åsa vid ett tillfälle tidigare vilket inte var särskilt imponerande. kanske slulle ge det en ny chans. eller är lejet ett säkrare spot imorgon tro? någon annan som ska köra eller? mvh. jimmy
endy svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Om man nu inte ska köra åsa (ser grymt ut imorgon) så är nog apel¨på eftermiddagen och hoppas på ett vrid det bästa man kan göra…
-
tjänare ola! när ska du ut imorgon? jag tar nog ledigt, vilken tid siktar du på? slå gärna en singnal 031-969887 mvh jimmy
-
Jag drar från ljungskile vid 7.30 lutar det åt… ska plocka upp min kusin i gbg så det tar ju lite extra tid, dvs. åker väl från gbg vid 8.40 tiden… så tar det ju en stund till ner till åsa…
-
Vem var det som fick knalla över ön idag…

Fan va gött. Åsa yttre gick av ordentligt idag. Fick 3 timmar med 4.5 och perfekt vinkel, brytet var över gubbe i slutet. Fan vilka goa cutback-slides man fick till =)
Om detta var säsongsavslutningen så kan man ändå vara nöjd. Snön kommer på torsdag…
-
Dog shit var riktigt bra idag 1,5-2,5 mtr 4,7-5,0 bra vinkel och så supercleant, var riktigt nära på 2 bakåtloopar

På torsdag blire Ringenäs, fetfett kommer e bli!
Vadå säsongsavslut? har ju inte haft handskar på än
-
Gött som fan. Dogge är ännu outforskat för mej. Kanske för att Åsa går av duktigt vid samma vinkel…
Går Ringenäsan av och det är över 5 grader i luften så kommer jag ner. Hoppas kylan som kommer i helgen blir kortvarig. Känns inte som det är slut än. Jag frös inte det minsta idag. Öppna handskar från Biltema, 2mm neosockar innanför skorna och tyskpannband innanför hjälmen gör susen.
Det FÅR inte vara slut än =) -
Jao gäller väl samma för mig, men jag e sugen på Åsa fast 1 km eller 10 mil talar väl sitt språk

Meeen du borde testa Dogge nån gång, vid sv vridande till hård västlig vind blir det sjukt bra!
Bästa vågen idag var 3 backside och 4 frontside svängar, riktigt nice!
Kanske på torsdag ska jag köra Eastside om det blåser över 4,5 för då blir det väl stökigt i Ringenäs men cleant där!
Ska försöka få lite shysst film därifrån, you won’t belive it
-
Så många svängar får man inte i Åsa. Max 2 cutbacks med fett tryck sen ett par till slöa om man har tur. Jag gillar egentligen Ringenäs-typen av våg bättre. Lite mindre tryck men man kan ligga och tyskrida den hur länge som helst. Har nog fått 5-6 bottensvängar när det varit som bäst. Och Dogge lär ju vara minst lika bra- Jag har tänkt dra ner til Dogge på SV-V men det har inte blivit av…Är ju några mil härifrån…Men nångång ska ju vara den första…Känns bra att ha testat Vilshärad på SSV-SV iaf. Underbart spot =)
Hmm. Var ligger eastside egentligen…? -
Jodå, jag fick promenera över ön på slutet…

Var nån timme innan det vred upp lite väl mkt som var riktigt riktigt bra och det blev branta fina sektioner, lite ovant att inte ha min egen bräda bara… Får se till att laga den ngn gång…
Skoj var det och helt ok säsongslut om det nu blir kallt för tid och evighet framöver…
Idag var det iaf varmt, frös inte ett dugg… Men det gick åt både prylar och kropsdelar…
Jag satte armen mellan hängselekroken och masten när jag blev spolad, oskönt. fick en blodblåsa i handen (inget som man dör av direkt), ett styck delaminerad fena (nu är flexet SOFT…
), och så har en söm i min 4.1a börjat gå upp…. Jonatans bombeslag gick sönder (ska se om jag kan få en bild på idiotkontruktionen så ska ni få se varför man inte ska ha northbom), samt en rejält stukad fot som inte gick att stödja på när jag lämnade honom i gbg…
Men det var det värt…
-
Japp. Åsa går hårt åt kropp och utrustning. Ändå kommer man tillbaka gång på gång och tigger stryk…
Jag fick en rejäl smäll på knät i en spolning. Men smärtan la sej.
Hoppas ni har bra läkekött…
-
Jea gött mos!
Kolla spotchecken på sidan så ser du!
Du ska du prova Vilshärad på Kuling syd det är inte dumt ska jag lova dig! det blir stoooort lätt mast om det är 14-16 typ, fan va bra det var där i höstas!
Alltid Järnet!
Logga in för att svara.