• bicless

Medlem
    30 december, 2009 vid 11:41

Jag hade impact väst förut, numera bara flytväst, tycker den skyddar tillräckligt för mina behov. Har inte provat kombinera, det hade inte funkar med de grejerna jag hade. Har för mig det var Neil prydes, var några år sen.

• jester

Medlem
    30 december, 2009 vid 12:19

i denna forumdel gör många tvärtom… Dom tar sin impact-väst och fyller den med bly.. 🙂

Själv kör jag bara med en NP-flytväst och en hjälm det fungerar fint för mig iaf.

• rasmus_w

Medlem
    30 december, 2009 vid 14:10

Om två dagar kommer jag ta min keps och fylla med bly, eller om det nu var betong. Gott nytt år på er!

• davven

Medlem
    30 december, 2009 vid 17:21

Jag kör med både och, i somras hade jag troligtvis 3 olika frakturer på revbenen och var tvungen och hålla mig borta från surf och träning en hel del. Första gången satte jag sidan i masten med en Np flytväst, 6v senare när jag var nästan hel så hände det igen. 7 veckor senare körde jag med dakine matrix och det var på andra sidan av revbenen och den smällen gjorde riktigt ont, vinden vred 45 grader och i choppen så jag hann inte reagera.

Problemen började när jag bytte min sittsele, får lite annorlunda position men man ska nog som en del säger tänka på spänna armarna och hålla bort riggen om man känner att fallet kommer. Fast det är väl inte alltid man hinner reagera, jag kör som sagt med både och bara för den skull. Trött på och försöka somna med svettpärlor i pannan liggandes på en sida i sängen. .

Ska kanske tillägga att det hände under 30 knop vid samtliga tillfällen, så trillar man när det går snabbare så har det makt med sig. . 😀

GOTT NYTT ÅR! :santa:

Platon;593626 wrote:
    Hej!
    Hur använder ni era impact västar, ensamt eller tillsammans med flytväst?
    /Platon
  • klang

Medlem
    30 december, 2009 vid 21:47

Jag kör bara med flytväst numera

• kinetic

Medlem
    30 december, 2009 vid 23:30

Jag behöver varken impact eller flytväst, e man korkad nog så flyter man ändå*haha*…
    Fast jag skall nog börja använda hjälm när det blåser ”apa”, kan vara bra att ha…

• kapten-k

Medlem
    31 december, 2009 vid 00:13

Det verkar som att alla faller olika, men just revbenen har jag klarat. skallen brukar oftast träffa masten mer eller mindre, så därför har jag börjat med hjälm. Vet inte om jag har bra eller dålig fallteknik, men jag brukar hålla kvar i bommen i alla fall.
    Det kallaste är att skota in som fan när man märkar att det håller på att gå åt pipan, så blir det som en framåtloop fast utan brädan, men då måste man våga det med!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications