Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inför vinterresan

• sourra

Medlem
    24 november, 2008 vid 14:34

Jepp, oftast blir det att man har tre reseförsäkringar (VISA, resebolagets och hemförsäkringens) så då kan försäkringsbolagen sitta och peka på varandra i all evighet. Bäst brukar det vara att se till att den som finns i hemförsäkringen har bra status.

• lelleee

Medlem
    24 november, 2008 vid 14:59

Nu pratade jag precis med folksam.
    Och jag hade förberett med 100 olika papper bland annat Sourras mail från folksam.
    Jag pratade med samma handläggare som nekade mej innan, men jag behövde inte ens argumentera, hon bad om ursäkt för sist och medgav att hon hade tolkat mej fel. Så nu ska jag bara skicka in kvitto och polisanmälan så betalar dom ut pengar för brädan.

Varför denna attitydförändring?
    Tydligen så var mannen som svarade på Sourras mail kollega till min skadehandläggare så det har kanske varit uppe en diskussion

Hon sa iallafall att försäkringen inte gäller för surfbrädor men kiteboard/wakeboard är inga problem.
    Detta är alltså allriskförsäkringen det räcker inte med hemförsäkring.

Jag råkade även nämna att det pågick en diskussion på ett kiteboardforum och hon frågade ivrigt vad det var för forum, jag svarade att Varbergs surfklubb kommer att publicera svaren från försäkringsbolagen på deras site. Så det vore bra om ni kunde göra det 🙂

Och för säkerhets skull inget dirty talk om försäkringsbolagen 😉

• sourra

Medlem
    25 november, 2008 vid 22:42

Do it Jungman!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications