Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ingen att leka med…

• Ingen att leka med…

Publicerad av tropic på 31 januari, 2007 vid 20:34

Tja!

Jag sitter i mörkret och drömmer mig bort till kommande grymma vindsurfingdagar. Grejen är den att jag är på så otroligt fel ställe på kartan för att syssla med vindsurfing; och här är jag fast. Jag vill träffa nån/några nya vänner inom denna underbara sport. Jag tycker mig känna av att det finns en hel del folk här på konfen som är öppna och hjärtliga =) Jag har ingen att åka med direkt. Min bror som alltid är tom på utrstning och tid bor i Norrköping (ca 10 mil härifrån). Sen har jag en kusse i Stavanger som börjar lära sig, men det är ju också en bit.

Jag avundas verkligen er som är ett gäng som bor i närheten av ett spot och ”leker” för jämnan. Jag får inte många timmar på vattnet per år och de jag får är oftast i min ensamhet.

Jag vill ha kompisar med samma intresse…

Några av de bästa dagarna jag haft på vattnet är då jag tagit turen ut till några av era spots, t.ex. Fituna. Dit har jag 13 mil. Är det nån i Sörmland som vill ha sällskap, liksom jag så hör gärna av dig/er. Jag är även öppen för långväga bekanter, men jag är så dålig på spots. Ni här på konfen snackar alltid spots som om alla vet var de är.

Skulle det inte vara bra med en tabell över de vanligaste spotsen, var de ligger och vilken vindriktning som funkar?

Det här känns lite som att ragga fortisar på lunarstorm, men jag hoppas att ni förstår mitt budskap. Jag vill liksom skippa matchogrejen och bara dela intresse med någon!

/MSN: peredvard@fornbobryggbatar.se

gurra1978 svarade 18 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • gurra1978

Medlem
    31 januari, 2007 vid 20:50

Satsa på några sköna roadtrips i vår och i höst för att få en uppfattning om vad Sverige har att erbjuda. Sen är det bara att flytta dit du vill bo och se vad som händer. Då kan du också har roligt ofta : )

Vad gäller spots så har du ju ytsännings guide (se banner på höger sida) eller så har jag dokumenterar några av de jag anser vara några av Sveriges bästa på kulingvarning.nu

Eftersom du verkar lite deprimerad så rekommenderar jag dig härmed en roadtrip till Klagshamn/Skåne i vår då du har en ostligt grundvind på typ 6 m/s och mer. Därefter åker du till Hagapark/Öland på sv grundvind och sol för några dagar freestyle. Under sommaren jobbar du och glömmer vindsurfing och sen till hösten tar du ditt pickåpack och bosätter dig i en husvagn som du hyr billigt under 3 månader på västkusten. Denna dos kommer ge dig livslusten tillbaka och göra dig en bättre freestyle/wave snubbe inom ett år.

Kompisar med samma intresse hittar du på de bästa spotsen. Åk dit, sitt inte still.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications