Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Innehåll till Gotlandssida???

• feg

Medlem
    20 juni, 2003 vid 18:14

Låter som en förträfflig ide att göra en surfsida om Gotland! laugh.gif

Det vore kul om du kunde ha med följande på sidan (listade i prioriteringsordning):
    – SurfSpotguide, med förhållanden (vågor/ikliv/riggytor), vindriktningar och annat.
    – ”Statestik” över vindsurfingsurfbara dagar
    – ”Fulcamping-spotguide” = vackra platser att parkera (övernatta) på gratis med surfbuss. grin.gif
    – Campingguide (läge och omdömme)
    – ”Partyguide”
    – Tips på ”det här måste alla som åker till Gotland se”

Ser fram emot att kolla din sida! Perfekt inför ett besök till Gotland med surfprylarna.

/feg

PS: hur funkar det med vindsufing egentligen, som van besökare av Gotland med segelbåt aktar man sig ju för den tvära uppgrundningen (”pallkanten”) runt Gotland, är inte den ett problem vid vindsurfing?

• calle_b

Medlem
    20 juni, 2003 vid 18:31

FUnkar mycket bra, liten fena måste dock rekommenderas wink.gif

Annars så finns det juh otaliga spots som inte har ”pallkants-strand”…

Låter som en fin idé me surfspots o grejor!
    Ha d gött

• calle_kuling

Medlem
    20 juni, 2003 vid 20:53

A, de va schyssta idéer mr. feg! Det ställe jag kan tänka mig att pallkanten kan vara bra att akta sig för är vid fridhem, högklint.. men har inte kört där. Vågsurfar man är det bara att kolla in färjetidtabellen (för vågornas skull) och dra dit, blir ganska många schyssta raids per dag! Vi får hoppas sidan kan ge svaret om det är farligt!

Tack tack! Kom gärna med fler idéer!

• feg

Medlem
    20 juni, 2003 vid 22:04

”…mr.feg…” shocked.gif man tackar!

Jag kom på att jag har fler idéer.
    Karta med spots och allt inprickat.
    – länkar, exempelvis http://www.destinationgotland.se/ och annat nyttigt som färjetidtabellen. laugh.gif

Kom på att jag har ett mer krävande önskemål också. laugh.gif Du MÅSTE fixa i ordning sidan PRONTO! Gotland kan ju vara ett intressant semesteralternativ. För att det ska funka krävs det att du belyser de grejer jag efterfrågat. laugh.gif

/feg

• calle_kuling

Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:57

Blir nog inte så lätt att fixa pronto! crazy.gif Det är ju inte lite grejjer sidan kan innehålla, mycket tack vare dig feg wink.gif Har ni kommentarer på detta så säg till!!!

Forum, svårt att göra själv?
    Tänker på om vi vill ha alla möjligheter som finns på bra forum så tar det enormt mycket tid att göra. Men behöver vi de möjligheterna? Enbart html-okänslig text kanske vi kan fixa, samt möjlighet att bifoga bild som på konfen.
    – Chatt
    – Köpes/säljes

Bilder/Bilddagböcker (inkl. text) Se snyggt exempel: http://www.kallsupen.com/bilder/bilder.html

Alla bilder, video och text linkade med ett spot, annars hamnar de på någon övriga bilder/video sida..

En bra grundkarta (lantmäteriet kanske kan sponsra?!) med koordinater (x,y) som lagras i en databas för :
    – spotguide
    – campingguide
    – sevärt
    – partyguide

spotguide
    – vågor (höjd, jämnhet)
    – ikliv
    – riggytor
    – vindriktningar
    – akta (grund, pallkant…)
    – vindsäkerhet

Almanacka
    – Vindstatistik = Alla kan lägga in berättelser där den som haft minsta segel för planing får visas i en övergripande almanacka med info om segelstrl, spot samt antal berättelser från dagen. Alla berättelser visas när man klickar på dagen i fråga.
    – Program för händelser

Campingguide
    – läge, service, omdöme, pris
    – gratisplatser

Partyguide

Sevärt

Gotlandslänkar

Post till lokals, alla medlemmar kan läsa
    – Frågor, tips, rättelser, bli medlem

Medlem
    – Egen epost
    – Medlemskrav och rättigheter
    – Läsa poster
    – Lägga upp nyheter
    – Ändra info i alla guider, rätta felaktig info i almänhet
    – Fylla i/ändra i programmet, ändra info om minsta segel för planing varje datum i almanackan

Förslag på namn:
    ¤ GWS.se – Gotland WindSurfers el likn. Är kanske Göran Göranssons (heter han väl?!) logga?
    ¤ Gutesurf.se
    ¤ GW.se – Gotland Windsurfing
    ¤ RaukSourf.se el. nått.. (”RaukReef” är väl nån tävling?! dvs upptaget?)

• feg

Medlem
    22 juni, 2003 vid 05:11

Det verkar som du tar det hela väldigt seriöst. smile.gif
    Det kommer nog att bli ett heltidsjobb framöver om du ska ha med forum, chatt, köpes/säljes, medlemskap och interaktivitet med besökarna.
    Om jag var som du skulle jag rida på de förträffliga funktioner som Steffo erbjuder här, dvs skippa de avancerade prylarna och länka till Steffo istället.

Övriga punkter tycker jag verkar vara en normal html-baserad hemsida vilket är mycket lättare att fixa, framförallt om du använder en bra ”editor”.

namnförslagen som innehöll ”gotlandskänsla” tycker jag var bra, gutesurf och rauksourf.

Ta den tid det krävs, jag stressa bara lite laugh.gif

Lycka till
    /feg

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juni, 2003 vid 10:55

Hej.

Ambitiöst. Kan eventuellt vara till viss hjälp. Under 15 års havsöringsfiske på norra Gotland har jag vadat praktiskt hela kusten från Visby, upp runt Fårö och ned på ostsidan till Gothemshammaren. Eftersom jag även är vindsurfare har jag samtidigt gjort vissa iakttagelser om bottenstrukturer, vågbildning och kan varenda smitväg och övernattningställe på denna sträcka. Har dessutom hyfsad koll på stäckan Kattvik – Ljugarn och hela storsudret. Intresserad ? ge mig någon uppgift så jag kan kontakta dig

Uffe

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Innehåll till Gotlandssida???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.