Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing International Kite Association (IKA)

• International Kite Association (IKA)

Publicerad av ankii på 2 januari, 2009 vid 19:36

För er som tävlar… Väldigt kortfattat. Kite finns numera i det Internationella Seglarförbundet (ISAF), under vindsurfingklassen. IKA har drivit fram detta på egen hand utan stöd från resten av kitevärlden. Det är dååliga nyheter. Om någon är intresserad av att veta mer så kan jag emaila hela sagan. Vill vi vara ’styrda’ av en organisation som inte förstår sig på kite? Om vi ska finnas inom ISAF ska vi vara en egen klass. Det kan hända att tex PKRA blir tvungen att rätta sig efter IKA… vilket är riktigt sugit då PKRA har byggt upp regler för freestyle och vågor som åkarna vill ha.

Ank

skejtar_henke svarade 16 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skejtar_henke

Medlem
    2 januari, 2009 vid 20:20

Låter ju inge bra. Jag är inte alls insatt i varken fågan eller tävlingsregler eller så. Men var har dom att vinna på detta. Ligger det pengar bakom eller?

• mjersen

Medlem
    2 januari, 2009 vid 21:48

men går det att styra upp på nått sätt ?

• johanw

Medlem
    2 januari, 2009 vid 22:14

vad kan man göra?

• ankii

Medlem
    2 januari, 2009 vid 23:10

PKRA ska ha möte med IKA nu i Januari. Mauricio Toscano, PKRAs president, har en namninsamling som vädjar åt ISAF att låta PKRA stå utanför, så som PWA i vindsurfing.

• johanw

Medlem
    2 januari, 2009 vid 23:17

kan man inte skriva på någon stans?

• kasimir

Medlem
    3 januari, 2009 vid 15:42

Fattar ingenting. När det var tal om vilken segelsport som var världens snabbaste så var ju inte kite en segelsport. Men nu helt plötsligt!? Anfäkta och anamma!

• kiters_se

Medlem
    3 januari, 2009 vid 16:39

Maila mig mer info, jag mest kite men är gammal vindsurfare.

peter[a]kiters.se

Peter

• ankii

Medlem
    3 januari, 2009 vid 20:49

@kasimir 523722 wrote:

Fattar ingenting. När det var tal om vilken segelsport som var världens snabbaste så var ju inte kite en segelsport. Men nu helt plötsligt!? Anfäkta och anamma!

Precis. Kite ska finnas och vara en klass för sig själv. Inte en futtig filial till vindsurfing.

Det är en person, Markus Schwendtner, som har drivit IKA till ISAF för egen vinning skull. Han driver speed tävlingarna som PKRA ordnar men vill gärna ha en större bit av kakan så att säga. Så han har helt enkelt gått ’bakvägen’ och har nu ställt ett ultimatum till PKRA att rätta sig efter IKA. Helt befängt.

Jag skickar info till dig Peter.

• skejtar_henke

Medlem
    4 januari, 2009 vid 14:18

Låter ju helt befängt……

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications