Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Intresse av nya Naish kites+brädor med 30% rabatt?
-
Intresse av nya Naish kites+brädor med 30% rabatt?
anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
-
Kan man få beställa en 30 par 2004 Naish av dig, du kan ju
ge bättre marginaler än importören !!!
Jag tar väl en 30 par UDS också!
hmm kan du leverera med garanti och innan fredag ?

PS
Får man någon mängdrabatt ?
-
jag tror att han vet, precis som ni som är på honom vad riskerna är.
Sålänge kunder vet riskerna så är det inga problem.
jag tycker det är bra med folk som försöker trycka priser *tumbs up* så man får valuta för pengarna o slipper sponsra andras surf. det har iofs blivit bättre nu det ska ni(återförsäljare) ha cred. för, men bättre kan det väl bli…(då kommer dom som handlar från danmark börja handla i sverige)erik
-
Jag pratar om att många i branschen är väldigt måna om att slå ner på alla former av ”olaglig” konkurrens, men väldigt dåliga på att själva konkurrera lagligt.
Om du fortfarande inte förstår vad jag menar kan du pröva att ringa megascene och säga att du vill sälja drakar billigt på postorder. Hota gärna med att i enlighet med EU’s konkurrenslagar gå till den tyska importören om de leveransvägrar.
Just drakar är faktiskt lite extra intressant ur konkurrenssynpunkt pga Brunos gamla patent. Nu anses väl inte det så relevant längre med fyrlinorsdrakar och sånt, men på den gamla goda tiden hade man importörer som satte (olaglig) press på sina återförsäljare för att hålla upp priserna, tillverkare som satte (olaglig) press på sina importörer om de inte höll priserna uppe eller levererade utanför ”sitt område”, och i toppen av pyramiden en patentägare som dessutom ägde en av de största tillverkarna som öppet förklarade att han inte tänkte licensiera patentet till folk som skulle göra billiga drakar. Summa summarum en vattentät priskartell. I stort tror jag att samma mönster finns kvar.
Att nån skulle slå in knäskålarna på en för att man köper en billig drake va ett skämt, men jag har funderat på vad som skulle hända om man började tillverka drakar och distribuera dem så kostnadseffektivt som möjligt. Säg konsumentpriser på ca 50% eller lägre jämfört med vad vi ser idag.
/minikonkurrenspolisen
Logga in för att svara.