Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Intresse för freestyle tävling?

• styret

Medlem
    12 februari, 2004 vid 21:04

fyfan för kvinnfolk

• niklas_s

Medlem
    12 februari, 2004 vid 21:37

vafan e de du säger tigex? ja vet då en som har vart me mej ute å snurrat en hel da utan vind i sommras för å försöka lära sig helikopterslaget. så du va lite nära att falla in i freestyleträsket allt. speedjanne e ju iaf bestämmd speedare.

• naish

Medlem
    13 februari, 2004 vid 06:53

Niklas lackar…. wink.gif

• s

Medlem
    13 februari, 2004 vid 08:32

Faktum är att vattnet i Göta älv är väldigt bra!
    Badförbudet i Göteborgs hamn är pga säkerhet för att det åker massa båtar överallt. Inte pga vattenkvalitet.

Det finns dock undantag…

Ca. tre dagar efter det varit skyfall uppströms i Götaälvs tillrinningsområde så kan det vara stor fara för bakterier. Det beror på att gödsel från åkrar sköljts ut i vattnet eller att avloppsreningsverk har breddat sin kapaciet.

Det andra undantaget är då det är djupa lågtryck kombinerat med västlig vind (hmmm… det finns en risk…). Då trycks Ryaverkens avloppsvatten upp i älven. Detta är dock lite saltblandat och därmed tyngre än ytvattnet så det trycks upp i en kil under det ytvatten vi seglar på. Men det är klart att en blandning sker. Så riskfritt är det inte. Vi får helt enkelt segla på sjöbris, då det är högtryck wink.gif

Om man är orolig kan man alltid slå en signal till vattenverket. De vet när det är risk för dåligt vattnet för de har kontinuerliga mätningar uppströms.

Så vårt eget River George skall nog få ett besök i vår! Se upp för hamnlotsen bara… De lär nog bli sura. Och Stenafärjorna är stora… smile.gif

/Staffan

• lundvall

Medlem
    13 februari, 2004 vid 09:34

hehe, jo men nicke… inste surra segel… det e inget kul.. ja bara rammlar wink.gif hellre att det går lite vågot å folk åker å sätter framåtlooar, eller bara rippar, spockar, flakor… allt sånt men inte sunrra segel !! För det pallar jag inte längre typ blush.gif grin.gif

• adde

Medlem
    13 februari, 2004 vid 14:53

Jag är på, mest för att se om min nya avatar fungerar. Men klart man snurrar segel om det behövs.

/adde

• niklas_s

Medlem
    13 februari, 2004 vid 17:07

japp, då va vi tre stycken smile.gif lite fler stylers borde de la finnas? cool.gif

• ola_p

Medlem
    13 februari, 2004 vid 17:43

Jag kanske kan offra mig å delta om ni nu vill… tongue.gif eller så plockar jag fram sputniken och mitt fulcambrade np vx racing, topplattan har camber!! saknar dock mast… fast hmm… min 100 kol vågmast kanske passar, eller kanske inte, d e ju dropshape på den, helvete… det blir att hålla sig till balletdisciplinen…!

• markram

Medlem
    13 februari, 2004 vid 18:58

Svar till:

Hej Mark!
    Jag skulle nog kunna tänka mig att vara funktionär vid tävling(en)arna ifall det är på lämplig tidpunkt.
    Nu när jag inte är 100% motiverad att vara med i själva slalomtävlingen smile.gif
    Då kanske man kan snappa upp lite tips och kolla in konkurrensen, utan att vara med i skarpt läge smirk.gif smirk.gif
    Men som sagt kör ni något speedrace, så är jag mycket mer sugen..

[/ QUOTE ]

Toppen Knatte!
    Du är redan halvvägs hedersmedlem på det löftet!
    Det med Speed-ide´n är kanske inte fel (klubben behöver att par extra GPSér bara). Jag tror att både LångsamJanne (han som beställt Snigelseeker -segel från Nisse Pryd) och en del andra vill ta reda på vem som egentligen är snabbast..
    Om de spöar mig (det gör de..) så skall jag skylla på uråldrig utrustning (undrar vad LångsamJanne skall skylla på -att Dunkerbeck och Bringdal åker långsamt.. cool.gif)

Vi får ordna representationskonto(varmkorv med bröd) för funktionärer och deltagare och någon form av sponsor, så kanske du ställer upp i slalomen också.
    Det handlar om att ha skoj och tävla mot sig själv eller någon på samma nivå (eller med lika gamla prylar) -tycker jag.

• ian

Medlem
    14 februari, 2004 vid 20:47

[ QUOTE ]
    HA! Vi hinner nog fan förbi feskekyrka osså och handla kvällsmiddagen OCH bolaget innan ni passerat mållinjen wink.gif wink.gif crazy.gif

[/ QUOTE ]

tyckte detdär med bolaget var ett slag under bältet.

• ian

Medlem
    14 februari, 2004 vid 20:50

JAG E PÅ!!!!
    om jag inte har för mycket skolarbete, gippar eller is att bryta wink.gif

kanske rent utav en helikoptershot-tävling =) helikopters o hallonsaft tills nån klotar, bli lite utslagningstävling, och behövs ingen domare, nåväl, en räddningsbåt eller två kanske e bra iofs

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications