Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Intryck fran Cabarete kiteshow

• Intryck fran Cabarete kiteshow

Publicerad av anonym-anvandare på 6 april, 2005 vid 15:00

testade massa kites och brador pa cabarete kiteshow.
    kan val bara saga vad som sagts tusen ganger innan, alla kites e bra och det handlar mest om smak.

sjalv gillade jag Takoon Skoop 11.5(fart!), EH freestyle 12(inte bara snack, aven om den inte ar SA bra) och naish raven bast, i den ordningen.

enda kite jag tycker var rent ut sagt dalig var cabrinha contra. korde 16.5 och det var den langsammaste mest segstyrda kite jag kort. kunde inte ta hojd med den, korde sen en EH 12:a i samma vind, och tog massor av hojd…!!??

vad galler brador sa var Liquidforce Drop den overlagest basta bradan, ingen annan kommer ens i narheten. konkav e goett.
    naish thorn bradan tyckte jag var riktigt sunkig. pa medeltiden hade man en sorts tortyr dar man latt vatten droppa pa offrets huvud sakta vilket sakta gor ett hal i pannan pa personen. thorn-bradan har en liknande effekt, sprutar vatten pa bakbenet sa efter 15 minuter var jag tvungen att ga in for det gjorde for ont. valdigt studsig i choppen med.

EH-bradorna levde val inte precis upp till hypen heller, planar tidigt och snabba men lite for studsiga i choppen, battre an de flesta brador dock.

staffan

patrikol svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2005 vid 16:06

Svar till:

enda kite jag tycker var rent ut sagt dalig var cabrinha contra. korde 16.5 och det var den langsammaste mest segstyrda kite jag kort. kunde inte ta hojd med den, korde sen en EH 12:a i samma vind, och tog massor av hojd…!!??

[/ QUOTE ]

Vad menar du? Tog du sämre höjd med 16.5 än med en 12:a med bra tryck i? Låter ju chokerande, brukar ju vara precis tvärtom?!?

• walle

Medlem
    6 april, 2005 vid 16:29

Vad jag kan se på bilderna så e inte OceanRodeo där!?
    Synd tycker jag! för deras -05 kites e riktigt bra i år…

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2005 vid 16:52

du kan ju skriva under med namn om du ska va spydig. det var latt vind, vilket contran ar gjord for, tog ingen hojd alls, knappt nagot tryck i EH 12an…

staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2005 vid 16:53

nej de var inte dar. inte airush eller north heller.

staffan

• luuddee

Medlem
    6 april, 2005 vid 17:06

EH fina grejjer de.. brädorn kan man ju välja själv exakt hur man vill ha så det går och få den mindre ”stötiga”. mitt intryck av EH brådorna är precis tvärtom nämligen .. att man bara kan köra på hur snabbt som helst genom choppen och det märks knappt.. att du tyckte raven va bäst vill ja gärna veta varför?

• patrikol

Medlem
    6 april, 2005 vid 17:07

Tack för feedbacken alltid kul att höra vad det blir för uttlåtande av olika åkare. smile.gif

• marh

Medlem
    6 april, 2005 vid 17:47

testade oxo en del kites och brädor i helgen. tyckte dock att thorn brädan var bra men gillade inte wipikas Mauricio Pro och SS misfit. Testade även en EH bräda på 130 (semi produktion bräda eller vad de kallade den) som var go men kändes rätt ömtålig. tyckte även att SS SX 130 var en bra bräda.

Den ända kiten som jag tyckte var kass var Wipikas Matrix 16.5. Den svängde ok men var slö.

Annars gillade jag Fuel och EH wave (mycket drag i 11:an) och tyckte inte torchen var så kass som många säger. Den känns dock ganska liten i förhållande till den angivna storleken.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2005 vid 18:41

jag tyckte inte raven var bast. jag gillade takoon skoop baest, mest fart och lyft men anda valdigt snall, efter det kom EH:n, kunde kora riktigt tidigt med 12an men skoopen kandes snabbare och skulle nog ga att halla langre. iofs skulle jag behova testa dem mer for att verkligen saga vilken jag tycker ar bast.
    Raven tesatde jag bara 16 men den gick igang tidigt men inte for att den har en massa grunt som X4an har utan pga fart. det jag storde mig pa var bara att femte linan var snurrad ca 10ggr at ett hall och ryckte i bommen hela tiden vilket var jobbigt. sen jamfora 16 med 12 ar inte helt rattvist, 12 ar ju alltid roligare…

vet att EH-bradorna ar custom sa gar val fa dem som jag vill med. gav bara omdome om de tre jag testade dar, de var bra men passade inte mig direkt. gillar konkav som sagt.

staffan

• pepa

Medlem
    6 april, 2005 vid 19:45

Du har så in i helvete rätt i att smaken är som baken. Första gången jag testade Contra 16.5 var jag helt lyrisk och ville att alla storlekar skulle kännas som den.

• luuddee

Medlem
    6 april, 2005 vid 19:45

okej.. mm det va bättre. . tyckte bara du skrev att du tyckte raven va bäst och ville bara veta varför.. jag tyckte också att 5:elinan klyddade in sig en del..

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2005 vid 21:29

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Vad menar du? Tog du sämre höjd med 16.5 än med en 12:a med bra tryck i? Låter ju chokerande, brukar ju vara precis tvärtom?!?

[/ QUOTE ]

laget annars Martti Raudasoja?

• tuben

Medlem
    7 april, 2005 vid 06:38

Staffan:

Var caution kites där och ställde ut? I så fall hur kändes 05:orna?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2005 vid 02:10

Svar till:

Staffan:

Var caution kites där och ställde ut? I så fall hur kändes 05:orna?

[/ QUOTE ]

tjena

jo de va dar. en av de fa kites jag inte provade fast de var de kites flest manniskor provade. kanske far chans att prova dem anda, postar intryck isafall.

staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2005 vid 07:03

Var ute med Thorn 129 igår, den absolut skönaste brädan jag
    någonsin kört på hittills.

(inga som helst problem med vattensprut !?!, var skulle det komma ifrån ?)

laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2005 vid 19:38

Svar till:

Var ute med Thorn 129 igår, den absolut skönaste brädan jag
    någonsin kört på hittills.

(inga som helst problem med vattensprut !?!, var skulle det komma ifrån ?)

laugh.gif

[/ QUOTE ]

sprutade fran mitten pa heelside.

for plattvatten funkar den sakert jattebra(vilken brada gor inte det?) men i choppen i cabarete var den valdigt studsig. prova liquidforce drop i choppigt vatten och sen thornen och sag sen att det ar den basta bradan nagonsin…
    vem ar du och saljer du naish?

staffan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications