Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Inverterad CrossBow
- 
		Inverterad CrossBowPublicerad av jocke_l på 7 mars, 2006 vid 18:56Min CB (16m2) har en tendens att vända sig ut och in speciellt när vinden är dålig. Nån som har sett samma symptom och har en idé på hur detta undvikes? Vor eockså tacksam för tips vad man gör när man väl sitter i situationen. milkman svarade 19 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
- 
			9 Svar
- 
Tjenare 
 Oftast beror det på att man har för lite luft i LE (främre blåsan)
 Den ska vara stenhård annars kan detta hända,och kör inte ut och in med en kite då kan sömmarna spricka,det är en något dyr pryl för att leka med.
 Om det händer släpp bommen över den röda bollen
 Mvh Roger Ö
- 
Tack för svaret. Idagsläget använder jag generellt sett ”mittenknutarna” på baklinorna. Funderade på om man bör köra på de inre för att få mer tryck i kiten och således undvika detta. Idéer & Kommentarer? 
- 
Hallå 
 Fortsätt att köra dom mellersta knutarna ,kiten funkar bäst så men du kan få mer kraft om du tar den innersta knuten men förlorar i höjdtagningen.
 Inte alltid det är bra med mer kraft i kiten och det har inget med att kiten viker sig ut och in, har nästan bara med trycket att göra eller om kiten kommer in i en våg som den viker sig ut och in.
 Ha det bra Roger Ö
- 
jacko wrote:kör venom19Jopp, inverterar en sådan är det bara köra ner den i backen med LE före så fixar det sig alla gånger! 
- 
Fan det bästa är väl att köra en kite som aldrig gör så. Vansinne! Men det krävs väl en jävla massa patent och pengar eller att det är en foil för att få kiten att uppföra sig så. Själv har det aldrig hänt, men jag kör ju vanlig LEI och har inte betalt för att den ska göra så. 
Logga in för att svara.