• IRC-kanal!

Publicerad av oskie på 2 april, 2003 vid 19:51

Det har varit tal om att organisera en IRC-kanal här i forumet innan, men det blev väl aldrig av riktigt eftersom alla hade olika åsikter om namn och vilket nät den skulle ligga på… (Eller så berodde det helt enkelt på bristande intresse?) Själv tycker jag att det skulle vara grymt bra med en IRC-kanal som komplement till forumet. Nät kvittar mig egentligen…

OBServera att t.ex. efnet inte har ChanServ, vilket gör det lite jobbigare för oss…

johan_m svarade 22 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • oskie

Medlem
    2 april, 2003 vid 19:52

Det gick visst inte att ha två frågor i samma inlägg, får se om detta funkar då…

• eriksson

Medlem
    2 april, 2003 vid 20:08

Digger quakenet av nån anledning smile.gif

• calle_b

Medlem
    3 april, 2003 vid 06:52

Nu är det så att jag har ingen aning om vad en IRC-kanal e förnåge. Men det låter juh bra o ballt. wink.gif

Förklaring önskas till den icke så införstådda snubben.
    smirk.gif

• oskie

Medlem
    3 april, 2003 vid 08:30

Kolla bilden! Orginalet inom onlinechattning, kan man väl säga (t.o.m. äldre än webben, om jag inte misstar mig). En populär IRC-klient är t.ex. mIRC, kolla denna länk.

• calle_kuling

Medlem
    3 april, 2003 vid 09:03

Låter som en bra ide! Har själv aldrig blivit beroende av mIRC .. men det vore kul! Jag är på ! Hoppas många till är det!

• sunkan_

Medlem
    3 april, 2003 vid 09:18

Klart man är på för att chatta lite vindsurfing, säg server och kanal så hopppar jag in.

/Sunkan

• johan_m

Medlem
    3 april, 2003 vid 12:30

Hej. hur kopplar man upp sig på 2 st servrar samtidigt, ex DALnet och Quakenet?

//johan

• oskie

Medlem
    3 april, 2003 vid 13:24

I mIRC klickar man för New Server Window i uppkopplingsrutan… (Man kan också använda /server -m serveradress.)

• eriksson

Medlem
    3 april, 2003 vid 15:29

Får vi upp nån kanal?

• ola_p

Medlem
    3 april, 2003 vid 19:28

Kan inte steffo lägga upp en server? typ irc.steffo.nu lr så… borde inte vara omöjligt….

• calle_b

Medlem
    3 april, 2003 vid 20:55

Hmmm shysst!

Jag hajar! Det är tydligt att man numera även måsta vara datatekniker för att hålla på me denna allt mer galna sport wink.gif Hej o hå! Verkar dock nice!

cool.gif

• oskie

Medlem
    4 april, 2003 vid 07:45

#steffo på QuakeNet (irc.quakenet.org) är uppe nu iaf! Det behövs minst fyra personer under några timmar i kanalen för att L-tjänsten ska kunna komma dit. (För att förenkla lite, L är en bot/robot som skyddar kanalen ifall någon annan skulle få för sig att ta över kanalen.)

• johan_m

Medlem
    4 april, 2003 vid 07:53

okej sitter inne nu iaf. nick Tha_Killar

//johan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.