-
Is-surfing Näsby Park (Stora Värtan) 20110209
Lutar åt att jag ger mig ut imorgon kring 14-tiden, någon annan som planerar köra på Stora Värtan? Går på vid badet i Näsby Park.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Is-surfing Näsby Park (Stora Värtan) 20110209
Lutar åt att jag ger mig ut imorgon kring 14-tiden, någon annan som planerar köra på Stora Värtan? Går på vid badet i Näsby Park.
Isen är helt OK på Sora Värtan, hård o genomstöpt, dock skrovlig… Var ute en kort sväng kring 1430 idag, helt annan känsla att köra på ”ren” is…Det låter en hel del om brädan vilket förstärker fart känslan markant. Loggade som mest ca 25knop idag men då fegade jag eftersom jag var i princip själv på isen (nåja några isjakter 2-3 km bort), kände mig inte 100% på isens hållbarhet, men de få jag stötte på påstår att isen är säker… Hur som så föredrar jag att segla med andra i närheten då jag tror att man skulle hjälpa varann om det uppstår en situation…Kan rekommendera Stora Värtan, hoppas snöfallet uteblir för då kan det blir bra, riktigt bra om vi är 2-3 st som pushar varandra:)
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser