Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Isbrädespremiär på Roxen

• Isbrädespremiär på Roxen

Publicerad av oaxen på 15 januari, 2006 vid 09:44

Hej!

Igår, lördag, var det dags för premiär på Roxen. Vi var fyra stycken som körde isbräda samt tre med vs-segel och ”alu-pinne” mellan benen.

Isen är hyfsad. Från början låg det snö på hela sjön som smälte/blåste bort i mitten av förra veckan. Så det är lite skrovligt här och där.

Bilder kommer. Här: http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=175

oaxen svarade 19 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oaxen

Medlem
    20 januari, 2006 vid 10:11

Nu finns det lite bilder. Se länken ovan.

• jps

Medlem
    20 januari, 2006 vid 14:32

Kan du förklara detta med ”alu-pinne” lite mer? Kanske är jag som är korkad (troligen) i vilket fall skulle jag vilja veta mer om detta.

• oaxen

Medlem
    20 januari, 2006 vid 14:46

En gammal goding som kom någon gång på 80-talet tror jag.

Konstruktionen består av en ca 60-70 cm långt alu-rör som har ett ledat riggfäste samt två löplinor som fästs vid pjäxorna, löplinorna rör sig mot varandra så att man kan röra fötterna. Alu-röret vilar ovanpå fotbladen. Vindsurfingrigg + ”alu-pinne” + skidor/skridskor = segling

Fötterna med skidor/skridskor pekar såklart mot åkriktningen medan överkroppen hanterar bommeriet. Lite vridet.

Ska se om jag kan få fram en bild efter helgen.

• jps

Medlem
    20 januari, 2006 vid 15:16

Någon variant av skridskoseglind då alltså. Verkar intressant. Kan du skaffa bilder eller mer info om detta så vore det kanon.

• oaxen

Medlem
    20 januari, 2006 vid 16:53

Ska se vad jag kan göra. MEN, satsa på en isbräda istället de´t är mitt tips.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications