Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Isonic 50 och 111

• Isonic 50 och 111

Publicerad av imported_mickeo på 27 november, 2006 vid 09:58

Har nu kört några vänder på Isonic50 och vad kan man säga den är grym.
    Planar upp förvånansvärt enkelt och är hur stabil som helst.
    Accelerationen är helt otroligt får min Manta 59a att kännas som en långtradare i jämförelse och den har jag varit väldigt nöjd med. Har trots allt fått upp den i 36,6 i TT.
    Har också kört en vecka med Isonic111 är väldigt imponerad hur lätt körd den är.
    Från 7-8ms till 15-16ms och ligger som ett strykjärn efter vattnet inga problem att hitta trimmet med dom två fenor som följer med.
    Förvånansvärt bra fart med standard 36fena ligger runt 32 med 6,6an utan att den blir nervös.
    Kan varmt rekommendera båda dessa brädor ska bli intressant och se hur dom går när jag får mina nya Mauisails TR3 som ska vara lite mer speed orienterade än T1och T2 .
    Ha det gott.:santa:
    MickeÖ

the_novice svarade 18 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

Medlem
    27 november, 2006 vid 10:07

Vad väger du? Kan du skriva lite mer om vad du kört för storlekar och förhållanden med iS50. Är lite sugen trots allt.

• imported_mickeo

Medlem
    27 november, 2006 vid 10:17

Hej
    Har bara Kört 6,6 då det det inte blåste mer än 15-18 väger 95kg
    Och endast med 28a fenan då det var ganska choppigt.
    Men jag är förvånad hur bra den klarde choppen.
    Man kan ju tro att den bara är byggd för salsgolv.
    :cool2:
    Mvh
    Micke

• ola-h

Medlem
    27 november, 2006 vid 10:51

Det jag undrar om iS50 är hur den är att ta höjd med och sådant. För att slöra måste man ju normalt också kunna ta höjd. Ian Fox menar att den är helt OK, men det vore intressant med lite uttalanden även från dig.

• imported_mickeo

Medlem
    27 november, 2006 vid 12:02

Med 28 fenan som jag körde med så tar den hyggligt med höjd.
    Inga problem att efter en slör ta sig tillbaka till start platsen.
    Förutsätter givetvis att du har fult tryck i grejorna.
    Ska säga att den faktiskt jippar helt ok :smirk: .
    Största problemet jag hade var att inte kliva utanför kör ju en del formula kan väl bero på det.
    Mvh
    Micke

• ola-h

Medlem
    27 november, 2006 vid 15:18

OK, det börjar dyka upp allt fler rapporter om iS50 som går i samma anda, dvs att den är mycket lättanvänd med tanke på dimensionerna.

Kanske får det blir en sådan till våren ändå. Jag har inget emot att bada runt med småbrädor (har lite vana från vågseglingen). Men så här års är det ju inte läga att ligga några kilometer ut med 50 liter bräda när vinden dör.

• the_novice

Medlem
    27 november, 2006 vid 17:39

Det låter ju väldigt bra för en själv som väger ca 70 kg, men det blir ju en tuff väntan till våren…

Tror nog (dvs hoppas) att det är värre att guppa med vågbräda ut genom bryten, när man har just så där lite lagom drag precis på gränsen så kommer man ju ut tills där det bryter som bäst/snyggast och får där vindskugga av en läcker våg som bryter rakt över en, det slipper man ju iaf i speed om man väljer rätt spot…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications