Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing iSonic Carbon 2009?

• iSonic Carbon 2009?

Publicerad av larsd på 7 maj, 2008 vid 17:27

Verkar som Starboard ”kryper till korset” och introducerar kolbrädor 2009.
    Nedan en Flare som Taty Frans kommenterar:
    ”The carbon 98 flare
    Is stiffer and much lighter then the wood, I think it probably the same weight as the f2 boards.”
    Blir väl samma upplägg för iSonic. Hoppas dom håller …

hanko svarade 17 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hankloose

Medlem
    9 maj, 2008 vid 19:16

Fan tycker nästan lite synd om Ola som ska laxa upp 12 papp hos onwater imorrn
    för en tung sladdrig wood isonic. Fast om Albeu kan köra ifrån hela världeliten i varenda race så kan väl Ola köra ifrån fiskebäckseliten åtminstone….(-:

• larsd

Medlem
    9 maj, 2008 vid 19:42

Yup, sladdrighet, vikt och bla bla bla … !
    Trots allt marknadens vassaste och mest välmeriterade slalombrädor (och slalom är ju inte jönsigt)!

• tobhed

Medlem
    9 maj, 2008 vid 21:09

Det känns faktiskt ”stor” skillnad på förra årets isonic87 mot årets motsvarighet isonic86. Även om det är samma material i båda så känns årets betydligt styvare vilket säkerligen har med att göra att årets brädor är tunnare/urgröpta.
    Jag vet inget om isonics 2009, men speedbrädorna som ska komma nu i sommar som vi har pratat om i en annan tråd kommer endast i wood.

• larsd

Medlem
    10 maj, 2008 vid 09:14

Gött, då har man nått att skylla på i år igen 🙂 !

• hanko

Medlem
    10 maj, 2008 vid 18:28

som den Junk-surfare jag e så tycker jag det är mkt tramsigt att släppa…09:or nu…..eller åtminstone flagga upp med dom innan de flesta inte blött sina 08:or ännu..! men men……”Why be normal”=???

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications