Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing it’s tricky

• trumpeten

Medlem
    13 maj, 2009 vid 01:24

vilket slang du far, det dar kommer bli sjukt snyggt nar du satter det

• hengo

Medlem
    13 maj, 2009 vid 09:20

fan va snyggt!! bra ladd

kanske enklare å passa bommen i luften, men det är ju iofs fusk 🙂 annars bommen närmare höften borde ju hjälpa, då ”välter” inte kiten dig lika mycket när du är påväg å landa

det är sånt där man vill se mer av, det är annat det än halvdanna cirkuskonster i straps.TRÅKIGT!

• jonaish

Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:04

slomos filmerna va fräääna!

• hildingdude

Medlem
    13 maj, 2009 vid 12:23

jag tror du måste se landningen tidigare vinkla brädan mer downwind och hålla bommen närmre höften kolla på 2:55
    http://www.kiteforum.tv/video/Anton_Lilljegren___Mikeys_freestyle_sess.html

• dadil

Medlem
    16 maj, 2009 vid 00:07

men… no offense, men 2:55 går ju inte att jämföra. jeppe gör (ok försöker) en front 2 blind wakestyle i en rörelse (sjukt fet när den sitter!). den där 2:55 är ju mer en dangle 360 med en extra 180 snurr…

• pepa

Medlem
    16 maj, 2009 vid 06:16

Tips javisst! Det här är vad jag tänkte skriva: ”Landningen är för tidig i varje försök, så antingen gör du den långsammare eller tar ner kiten ett par meter (självklart förespråkar jag det senare! :)). Blind måste man ju som alla vet stompa, det blir sjukt svårt att hålla ihop det om man inte kommer perfekt i tajmingen. Och lyckas man ändå göra det så ser det inte alls lika cleant ut. Vänta, ska kolla en gång till så jag är säker.”

Och nu när jag kollat igen så skriver jag istället: Du får inte bak (fram?) brädan i landningen. Tills allt sitter i ryggraden så testa en Indy efter front rollen så du automagiskt kommer längre ner med överkroppen och du plattar (är ett ord?) brädan i landningen. För övrigt så är mitt genom tiderna bästa trick för folk som har problem med blind eller flat3 att testa en Indy samtidigt, så kommer bomen mycket närmre kroppen och brädan sitter oftare där den ska.

Vi vill se en stompad sån där nästa gång det blåser, lôcka te!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing it’s tricky

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.