Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing J*^#”`=?A!!..luft???

• J*^#”`=?A!!..luft???

Publicerad av curry på 6 januari, 2004 vid 10:26

okej, rätt fånig fråga.
    MEN HUR FAN FÅR MAN LUFTEN O STANNA I DRAKFAN!
    ..luften BORDE ju stanna i strutsen i skedet mellan att dra ut pumpfan och sätta dit lockfanskapet!

HJÄLP! (finns säkert något simpelt svar, men..)
    jag vill ut nuu

stebe svarade 21 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • nilsson

Medlem
    6 januari, 2004 vid 10:29

Håll för med tummen

• backe

Medlem
    6 januari, 2004 vid 10:34

Knip ihoppa ventilen?

• curry

Medlem
    6 januari, 2004 vid 10:46

jooo..det borde ju finnas nån mekanism som håller kvar luften tyckker man..meen, får väl göra som ni säger

• anonym-anvandare

Medlem
    6 januari, 2004 vid 11:04

Är du mongol??…for i så fall kan det vara ganska svårt

• curry

Medlem
    6 januari, 2004 vid 11:17

nä, inte direkt

• kicki

Medlem
    6 januari, 2004 vid 11:27

Har du ingen bckventil, något som liknar en liten kula i ventilen? Håller man då på att krånglar med att knipa och sånt så går luften ut direkt. Annars rekommenderar jag klart att knipa ihop ventilen hårt som fan i den bredare delen, längst ner på ventilen.
    Lycka till!

• patrikol

Medlem
    6 januari, 2004 vid 11:35

Har lite olika teknik, med Naish så kan du knipa om ventilen. Med Cabrinha och Fuel så funkar det bättre med att hålla för ett finger men nu när det är kallt så funkar det knappast med någon kite att knipa så då får man hålla fingret för. Knip om det funkar funkar inte det så håll för fingret.

• kitelife

Medlem
    6 januari, 2004 vid 12:14

Skaffa en Slingshot ; ) en ventil till hela draken och kula som håller trycket medan du fumlar… + stort släpphål när du ska tömma draken igen.

kolla; http://www.slingshot.se

//Pan

• curry

Medlem
    6 januari, 2004 vid 13:12

jag tycker det borde finnas backventiler på strutsen(?), haf för övrigt en Fuel 03’a, har sett att det finns sånna backventiler på andra drakar..men inte på slinshot eller?
    blä

• patrikol

Medlem
    6 januari, 2004 vid 13:47

Tyvärr fungerar dom lite som dom själv vill, men när dom väl funkar är det suveränt.

• curry

Medlem
    6 januari, 2004 vid 14:12

rätt dåligt egentligen, med tanke på att man pungar ut mellan 10-12 tusen för en drake..

• patrikol

Medlem
    6 januari, 2004 vid 14:23

Ja det är ju visserligen lite teknik bakom, håller man bläran upp och ned och blåser upp den riktigt hårt så brukar det funka men när det blåser 10 m/s och mer så är det inte det lättaste man har ju dessutom bråttom ut tänk om man skulle missa någon tid på vattnet! smile.gif

• putte

Medlem
    6 januari, 2004 vid 15:46

Man kan köpa sånnadära kulor, man fryser dom, så krymper dom, sen pular man ner dom i det hela, problemet är väll att dom antagligen trillar ner i bladdern om det inte finns nått stop.
    Jag vågade inte ens pröva på min GTO, knip istället!

• hengo

Medlem
    6 januari, 2004 vid 15:50

bara jobbigt och otroligt onödigt med backventiler i strusen tycker jag. seegt som fan att pumpa och seegt som faaan att få ut luften..

Det handlar om träning och teknik! jag brukar aldrig knipa åt eller något sådanbara vara snabb som faan! byt plats snabbt som fan på pumpmunstycket och pluppen som ska i hålet!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 januari, 2004 vid 16:33

hålla bara tummen mot / över hålet och var snabb med att få i korken. det funkar bra då du har övat lite.
    knipmetoden e för tjejer shocked.gif
    OBS!!!! det sista va ett skämt! (man vet ju itne här på steffo…)
    /Jaymz Hetfield

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing J*^#”`=?A!!..luft???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.