Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)

• rasmus_w

Medlem
    25 januari, 2006 vid 23:22
    Ola H. wrote:
    En bild på Hots pin-förlängare finns här: (Edit: det var viss kopp-varianten på bilden)

http://www.surfingsports.com/images/hot_rod_rdm_bases.jpg
    Jag vet dock inte om JEPPE har pinförlängaren eller koppvarianten, gissar på det senare.

Nu var jag tvungen att ta fram min LS-förlängare och jämföra. För mina otränade ögon såg den där hot-förlängaren ut att vara VÄLDIGT lik min LS. Den enda egentliga skillnaden som jag kan se är nerhalsblocket, som är helt annorlunda. Samma struktur på kolfibern, likadant förlängningssystem, likadan plastkrage, likadan form på nedre delen och så vidare. Nu antar jag att samma rör kan finnas i olika kvaliteter och så vidare, men som sagt, de verkar väldigt lika varandra.

• jonaish

Medlem
    26 januari, 2006 vid 07:12
    Rasmus_W wrote:
    Nu var jag tvungen att ta fram min LS-förlängare och jämföra. För mina otränade ögon såg den där hot-förlängaren ut att vara VÄLDIGT lik min LS. Den enda egentliga skillnaden som jag kan se är nerhalsblocket, som är helt annorlunda. Samma struktur på kolfibern, likadant förlängningssystem, likadan plastkrage, likadan form på nedre delen och så vidare. Nu antar jag att samma rör kan finnas i olika kvaliteter och så vidare, men som sagt, de verkar väldigt lika varandra.

Var köptes den? Bild? Pris? Är den 45-50 cm?…:D

• clemens

Medlem
    26 januari, 2006 vid 15:08

Är det bara jag som utvecklar epelepsi när jag kollar på jonaish avatar och signatur?

• jonaish

Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:18
    Clemens wrote:
    Är det bara jag som utvecklar epelepsi när jag kollar på jonaish avatar och signatur?

du kanske inte utvecklar epelepsi om jag har någon av de här bilderna 😀

.

• alexasu

Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:55
    Clemens wrote:
    Nä, jag åsså.
    men seriöst, kan man inte förbjuda blinkande banner som signaturer? eller i alla fall se till att man bara kan ha en åt gången?
  • rasmus_w

Medlem
    26 januari, 2006 vid 22:09
    jonaish wrote:
    Var köptes den? Bild? Pris? Är den 45-50 cm?…:D

Hittade ingen bild och har ingen egen kamera, men den förlänger som mest 45 cm.

• jonaish

Medlem
    27 januari, 2006 vid 07:10
    Rasmus_W wrote:
    Hittade ingen bild och har ingen egen kamera, men den förlänger som mest 45 cm.

Aaaa ok.. Men var köpte du den å va tar dem för en ???

• anders_hoffman

Medlem
    27 januari, 2006 vid 12:20

Kan ingen admin se till o få bort Joanish jobbiga jävla bilder!!

• jonaish

Medlem
    27 januari, 2006 vid 19:46
    Anders_hoffman wrote:
    Kan ingen admin se till o få bort Joanish jobbiga jävla bilder!!

Men fan va folk ska va lätt retade här då…. jag kan ta bort donkeyn, nöjd då lr ??

• rasmus_w

Medlem
    27 januari, 2006 vid 20:30

Jag köpte min LS på skidsport, tror de tog 599 eller 699. Surfers har nog också den. Däremot har de bara bilder på äldre LS på sina hemsidor vad jag kan se.

• jester

Medlem
    27 januari, 2006 vid 20:45

Vill bara passa på o påminna om ignore-funktionen. Har epilepsi i familjen, så jag tar inga chanser… 😉

• gurra1978

Medlem
    29 januari, 2006 vid 16:16

Efter min tripp till Sydafrika har jag insett att aluförlängare inte duger för min del. En böjd Chinook som gick till soptunnan och en böjd Streamlined (ska inte de vara de hållbaraste!?) som tyvärr någon crackneger snodde av mig. Jag vill fan ha det bästa av det bästa nu. Är det Libertys kolförlängare som gäller då eller? Kan man lita på den?

• jonaish

Medlem
    29 januari, 2006 vid 16:35
    gurra1978 wrote:
    Efter min tripp till Sydafrika har jag insett att aluförlängare inte duger för min del. En böjd Chinook som gick till soptunnan och en böjd Streamlined (ska inte de vara de hållbaraste!?). Jag vill fan ha det bästa av det bästa nu. Är det Libertys kolförlängare som gäller då eller? Kan man lita på den?

Vad för mast körde du på å hur mycket va förlängaren förlängd till när den böjdes??

Va de typ som så att du hade en 370 lr något å en för förlängare på ca 40-50 cm för att kuna ha både de segel till 370 å segel till 400 på en 370 mast typ??

typ som jag kanske kommer göra:

ha en 400 mast å förlängare på ca 50cm för att kuna köra på segel till för 430 master??

Annars så vill jag köpa en 430 av någon här lr byta kanske en 400 till en 430.

• rasmus_w

Medlem
    29 januari, 2006 vid 23:26
    gurra1978 wrote:
    Efter min tripp till Sydafrika har jag insett att aluförlängare inte duger för min del. En böjd Chinook som gick till soptunnan och en böjd Streamlined (ska inte de vara de hållbaraste!?) som tyvärr någon crackneger snodde av mig. Jag vill fan ha det bästa av det bästa nu. Är det Libertys kolförlängare som gäller då eller? Kan man lita på den?

Liberty och Kelapro är väl de som marknadsförs som superförlängare.

Å andra sidan misstänker jag att en aluförlängare som böjt sig betyder en rigg som går att segla iland med, medan en trasig kolförlängare antagligen exploderat i tusen bitar och tvingat dig att simma iland.

• ola-h

Medlem
    30 januari, 2006 vid 08:51

Jag tror nog att Liberty anses vara de hållbaraste bland de stora, men givetvis finns ingen vetenskapliga data på det…

Själv har jag Liberty och Kelapro och de senare är säkerligen ett par snäpp hållbarare även än Liberty.

När det gäller alu eller kol så säger intuitionen ibland att seg alu borde vara ”säkrare”, men i praktiken är kolfiber väldigt, väldigt mycket starkare och en kolförlängare som är någorlunda bra konstruerad och tillverkad tror jag håller väldigt mycket bättre än någon aluförlängare.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.