Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jag är frälst!
-
Jag är frälst!
Publicerad av skanepaul på 21 oktober, 2010 vid 20:47Hämtade en Mystic Force drysuit hos Kent idag och FAN vad skönt det var att va torr när man tog av sig dräkten, NAJS!!
Har funderat på torrdräkt sen 2004 och nu ångrar jag absolut ingenting, andningen i dräkten funkade superbt, jag körde med craft underställ som lager 1, craft microfleece långärm som lager 2 och en craft microfleece väst utan på den.
Jag trodde att vatten skulle pressas in men inget denna sessionen varjefall och då klotade jag en ändå en 3-4 vanliga ”hoppkiteloopar”.
Tänkte mest skriva detta ifall nån annan går i samma tvektankar. 🙂
pepa svarade 14 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
SkånePaul;636716 wrote:Hämtade en Mystic Force drysuit hos Kent idag och FAN vad skönt det var att va torr när man tog av sig dräkten, NAJS!!
Har funderat på torrdräkt sen 2004 och nu ångrar jag absolut ingenting, andningen i dräkten funkade superbt, jag körde med craft underställ som lager 1, craft microfleece långärm som lager 2 och en craft microfleece väst utan på den.
Jag trodde att vatten skulle pressas in men inget denna sessionen varjefall och då klotade jag en ändå en 3-4 vanliga ”hoppkiteloopar”.
Tänkte mest skriva detta ifall nån annan går i samma tvektankar. 🙂
Låter ju förbannat fint! Men hur är det med fötter och händer? Jag brukar nästan bara frysa om de rackarna. Fast då brukar jag iofs frysa så in i helvete om fötter och händer. Skitkyla!
-
Tre lager med kläder under, blev det inte tokvarmt efter en stund?
-
När jag körde torris tyckte jag det kändes som att man låg i en sopsäck när man kraschade. Dräkten trycktes mot kroppen så man knappt kunde röra sig. Inget sånt med Mysticdräkten?
-
Är största fördelen att man är torr efteråt eller är det även bättre på vattnet? Jag tycker som sagt också att det är händer, fötter och huvud man fryser om när man är ute…
jag cyklar eller kör till spoten med våtdräkt på, och tar första av mig den i duschen när det är kallt, så då kvittar det att man blir blöt tycke rjag….
/Simon
-
Drömmer om en ION Fusion Drysuit men får nog lägga pengarna på nya vinterdäck istället…
-
Inget jag märkte Sourra, jag är helnöjd med rörelsefriheten både i vaatten och ovanför.
-
Gött palle, då kan vi börjar köra året runt nu. jag håller mig till neoprenet dock.. Hoppas det inte blir en sån vinter som den förra bara
-
Kan bara instämma! Köpte samma torris hos Kent och det fungerar grymt! Kan bara rekommendera denna! Jag tycker både fötter och händer håller sig varma längre när jag kör torrisen. Ser fram i mot riktiga vinterstormar med istappar i muschen nu! =)
5 pix är kanske lite för mycket för att chansa om man gillar det, men om ni ser mig på stranden och vill testa så hojta till, Det ligger för det mesta en extra våtis i Ikea påsen ändå. -
Kan bara instämma! Köpte samma torris hos Kent och det fungerar grymt! Kan bara rekommendera denna! Jag tycker både fötter och händer håller sig varma längre när jag kör torrisen. Ser fram i mot riktiga vinterstormar med istappar i muschen nu! =)
5 pix är kanske lite för mycket för att chansa om man gillar det, men om ni ser mig på stranden och vill testa så hojta till, Det ligger för det mesta en extra våtis i Ikea påsen ändå. -
Ligger en Mystic Torris till slau på köp och sälj 😉
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=30035&title=mystic-lightning-drysuit&cat=17
-
e lite små sugen på en torris o har hittat mystic force 2011 för 3500:- , hur e den för att krasha mycket o mycket vatten liggande 🙂 ?
fördelar /nackdelar mot våtis ?
-
Mackan;636886 wrote:Hoppas det inte blir en sån vinter som den förra bara
Snööööökvipp!
Logga in för att svara.