Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag ar i Sydafrika

• Jag ar i Sydafrika

Publicerad av anonym-anvandare på 4 februari, 2003 vid 09:18

for att framforallt vindsurfa men nu har jag borjat fundera pa att borja kita (alla andra gor det har). Eftersom gejerna verkar billigare i Sydafrika undrar jag nu om nagon kan ge koptips pa en kite, 2003 ars modell. Jag har funderat pa storleken 14 kvm efter har gatt en lektion med en instruktor som sade att det var det storsta jag skulle borja med. Till saken hor aven att jag vager 94 kg. Vilken kite skall jag kopa och verkar storleken okej borja med som en lattvindskite 6-10 ms, har tankt att vindsurfa i starkare vind?

anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • sirgomez

Medlem
    4 februari, 2003 vid 09:37

14 kvm låter bra för 94 kg och 6-10 m/s. och du kan ju alltid köra med full depower om det blåser mer.
    ta en 4linors. det är lite svårare i början, men det är enklare sen, när du åker- en vanasak helt enkelt.
    jag tror att det spelar inte så stor roll vad du köper för märke, de har alla rätt bra standard 2003.
    Ha det bra i Sydafrika. Hälsa värmen!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2003 vid 09:39

Tror vi träffats på internetcafet i bayside nyss. smile.gif
    Ring 0836788142 om du vill hänga på och kitea eller vill ha hjälp att shoppa.

/Jonas

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications