Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jag lider
-
Jag lider
Publicerad av anonym-anvandare på 13 juni, 2003 vid 06:12Här sitter man i GBG på sitt arbete. Ute blåser det ren västlig kuling. Avtagande i eftermiddag när man äntligen har tillåtelse att stiga av ekorrhjulet. Jaja ni vet hur det känns.
endy svarade 21 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Inga problem. Själv klev jag upp 4:15, kunde ju ändå inte sova. In på onsala mätaren och kollade vind plus riktning. Bor utanför Bollebygd så jag har i normala fall en timmes bilkörning ner till kusten men idag gick det på 40 minuter, var på vattnet kl 6. Det blev en timmes hårt rippande med 7.2:an så nu känner man sig som en King.
7.2 låter kanske mycket men jag väger 95 fläskkilon och ville prova hur mycket seglet klarar och jag säger bara det helt otroligt, mitt 5.0 wave skulle ha räckt. Hade jag bara haft muskler och kondis så hade jag säkert skitit i jobbet och kört vidare.
Äntligen lite hysterisk speed… -
Sitter i exakt samma situation, medan de mindre nogräknade polarna har utnyttjat ”kompsaldot” och rider vågor i viken…puuh!
-
Jag var uppe ganska tidigt 05,30 och var på vattnet 06,30 kunde segla till 08,20 så det blev drygt 2 timmar
På det ikväll igen -
Vadå lider!?
Jag var på Grönhögen i Måndags, helt OK surf. Gör en första framåt med klockren landning, PANG! Skenbenet går av. Gips i 6 veckor därefter rehab i vad vet jag hur många veckor. Man är ju gamal gubbe vid det här laget så det lär väl dröja till hösten innan man får dra några frammåt igen!!!!! -
Tack för att du ger mig lite perspektiv på tillvaron. Du lider och mig är det lite synd om.
-
Fan vad tidiga ni är, jag masade mej upp 0630, på vattnet 0830, redan fullt med folk ute. Bra tryck i 4.5:an fram till 1200 då det hade tappat betydligt. Bra vågor på NV, en av de bättre dagarna jag haft i Apelviken. Hoppas på upprepning i morgon, ser inte helt omöjligt ut
-
Jobbar man, som vissa tydligen inte gör
så får man vara uppe med tuppen…
Samma visa imorgon, fast då är man ledig, gyyyt
Logga in för att svara.