Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jaga vind i skåne – Söndag
-
Vi hade kunnat köra m min 20 Stellan. jag åkte ner när ni drog och hade den i luften ett tag, men vågade inte riktigt ge mig på att sticka ut m 20 själv o sen försöka landa den när den knappt får plats på playan..

Tack för att du blivit vår matsponsor förresten -
Ja yogurt byggde denna kropp. Snart kör vi en kampanj för Mini Babybel ostar. Då lär man väl kunna hålla kite i kraftigare vindar… när man gått upp några kilo..
Ha det -
jobbigt att man va tvungen att rasta 9an på secret spot
-
Snarare realist. Har bara 14 kvm och inte så mycket tid över så antingen får det blåsa eller så får det vara.
-
Inte med min bräda och vikt eller dåliga teknik inte en chans. 8 annars kan jag inte ta höjd med min 14 Aero 2a
kan inte ta höjd med en 17 när det blåser 6. -
jobba med draken bara så funkar det garanterat. typ 9-10 m/s med en 14 e rätt bra flås, varesig du väger 70 eller 90
-
Ja 9-10 är på gränsen för mig men det är 8 med på andra hållet jag provar med allt funkade hur bra som helst med min gamla bräda 138X38 Varipro men inte alls med min nya Icon 130X35. Tack för tipsen allt provas det kan jag garantera!
Logga in för att svara.