Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Järkholmen – Askim / Hovås
- 
		Järkholmen – Askim / HovåsPublicerad av douglas72 på 13 september, 2004 vid 10:42Ngn som vet om det går att ta sig ut till / rigga / gå i , vid Järkholmen istället för vid Askim eller Hovås kallbad. Man kommer ju ännu lite längre ut då… the_novice svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Jag tror knappt att man får köra bil dit om inte har ärende till golfbanan? 
 Har däremot sett att en del verkar gå i på näset sidan, och det är väl egentligen ännu bättre om det ligger på S eller SSW?
- 
japp, låter bättre… Någon som gjort detta? 
 Vart går man i från Näset-sidan?
- 
Svar till: 
 Ngn som vet om det går att ta sig ut till / rigga / gå i , vid Järkholmen istället för vid Askim eller Hovås kallbad. [/ QUOTE ] Det är tyvärr helkört om du inte känner någon av markägarna  
 Jag vet efter som jag bor i området, man kan låsas att man ska till någon av fastigheterna och köra hela vägen ut men sen är det stopp, ingenstans att parkera, ingenstans att rigga….I hörnet mellan Näset & Smitten kan man gå i, gräs att rigga på men en bit att släpa prylarna då parkeringen ligger 100 meter från vattnet, har gått i här nån gång på syd och stället är inget jag kan rekomendera. 
 Om det blåser SSV ligger Hovås/Askim bättre till.//Glenn 
- 
Skaffa en A nyckel o kör ut på Smittska udden….. Nemas problemas! 
- 
Svar till: 
 Skaffa en A nyckel o kör ut på Smittska udden….. Nemas problemas! [/ QUOTE ] Den nyckeln är guld värd  ….. …..
 Nyckeln finns men lusten att bli uskälld finns där inte…..Är det verkligen ingen som bryr sig om man kör ut där? //Glenn 
- 
Parkera på Smittenparkeringen och kånka grejorna ner till gräsmattan vid hamnenrakt söderut? /N 
- 
Har sett att dom verkar ha dykar kurser där och har kört bil hela vägen ut till den lilla stranden/bryggan på yttre del av viken. Krävs det nyckel för att komma dit? 
 Förresten så borde dom sätta dykarflaggan i vattnet och inte på bryggan, tog ett tag innan jag såg flaggan när den stod en bit upp på land!
Logga in för att svara.