Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jericoacoara eller Fortaleza?
-
Jericoacoara eller Fortaleza?
Publicerad av alohasurfer på 14 mars, 2011 vid 11:12Ska dra till Brasilien men är osäker på vilket spot som är bäst att slå sig till ro på. Nån som varit där och kan ge lite tips?
roland svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jericoacoara är mysigt… 3 månader där i höstas! Tänk på att vinden ligger fr.om september-december där, annars är det ganska tamt med vind och framförallt är byn helt död.. Nackdelen med att vara kite’are där är att ni måste åka iväg några hundra meter för ni får inte vara i mainspot.. (Blir en ”lag” på det i byn nästa år tror jag).
Fortaleza var jag i 3 dagar och det är bokstavligen en skitstad, sämsta stad jag varit i (Nåja, nästan). Inte mycket positivt med den, såg några som surfade men enligt rykten så blåser det klart mindre än i jeri (där det är stabilt 4.5 varje dag). (w-surf alltså)
Hur länge ska du iväg?…
-
e du singel… om du har tjej hemma så e inte Brasilien det bästa valet…
-
Roland;649449 wrote:e du singel… om du har tjej hemma så e inte Brasilien det bästa valet…
Mjaaa…
Jericoacoara är nog den bästa surf’byn i världen att åka till om man har flickvän! Flertalet av vi som var där i höstas var singlar och hade sett , ehmf, fram emot brasilianska flickor…
Men, BOTTENNAPP; Om du vill ha tjejer och fest råder jag dig att åka till typ rhodos eller annan party ö, Jeri är katastrofalt på den punkten… (om än att det är j’kligt nice att dricka caipirinhia men trevliga surfare på kvällarna)
-
Hehehe, jag är singel och hade hoppats få lite stringbikini när man vilar från surfingen 😉
Det låter som Jericoacoara är bäst då, eller hur är Cumbuco i jämförelse förresten?
Jag ska åka några månader i höst, från september!
Hur ligger vindarna oftast, riktning och styrka?
-
Alohasurfer;649473 wrote:Hehehe, jag är singel och hade hoppats få lite stringbikini när man vilar från surfingen 😉
Det låter som Jericoacoara är bäst då, eller hur är Cumbuco i jämförelse förresten?
Jag ska åka några månader i höst, från september!
Hur ligger vindarna oftast, riktning och styrka?
Om du ska kitea är cumbuco bäst om du är själv.
-
Tim.Eriksson;649458 wrote:Mjaaa…
Jericoacoara är nog den bästa surf’byn i världen att åka till om man har flickvän! Flertalet av vi som var där i höstas var singlar och hade sett , ehmf, fram emot brasilianska flickor…
Men, BOTTENNAPP; Om du vill ha tjejer och fest råder jag dig att åka till typ rhodos eller annan party ö, Jeri är katastrofalt på den punkten… (om än att det är j’kligt nice att dricka caipirinhia men trevliga surfare på kvällarna)
Hahahahahahaha åk dit!!
Logga in för att svara.