Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jobbig dag…

• jobbig dag…

Publicerad av pss234 på 1 september, 2008 vid 20:19

åkte till björlanda för att försöka surfa lite..börja med att jag glömde mejsen till att sätta fast fenan men det fiick jag låna av snäll volvogubbe….va ute och surfa typ 2timmar gick helt ok….när jag hade riggat ner så hade nåt fastnat i bommen så jag kunde inte lägga i den smala delen i den breda delen av masten….köpte en bag i helgen den hade så man ej behövde ta bort fenan smidigt tänkte jag när jag hade glömt mejsen så upp med den på taket körde hem……öppna garaget körde in bilen ….halvvägs hörde en smäll fan fenan satt fast i garageporten……den gick ialfall inte sönder men den är lite taggig nu om man säger så…vad ska man använda för matrial förr att fixa till en fena????

andreas-f svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • challq

Medlem
    1 september, 2008 vid 20:39
    pss234;495979 wrote:
    öppna garaget körde in bilen ….halvvägs hörde en smäll fan fenan satt fast i garageporten……den gick ialfall inte sönder men den är lite taggig nu om man säger så…vad ska man använda för matrial förr att fixa till en fena????

Aj fan! Vilken otur.. hur gick det med garageporten då? :smirk:
    Någon rejsare eller slalomkille kan säkert ge dej tips på hur du ska laga/slipa fenan.

• pss234

Medlem
    1 september, 2008 vid 20:44

fenan gick rakt igenom garageporten men det syntes inte utifrån när man fick ur fenan men innsidan så blev det lite flisigt….

• booman

Medlem
    2 september, 2008 vid 08:05

Snacka om oflyt!

Laga fenan: beror ju lite på vad det är för material, men jag använde vanligt ”PP” glasfiberspackel för att justera en sliten/hackig fena… Funkar tillfredsställande…

• andreas-f

Medlem
    2 september, 2008 vid 08:32

Gelcoat brukar funka bra för fenor. Lätt att slipa och inte lika farligt som epoxi.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications