Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jobbig vind idag?
-
Jobbig vind idag?
Publicerad av sj0gren på 18 juni, 2005 vid 20:20Vi körde ute i Kärradal idag hela dan och det var riktigt jobbig vind, nordlig så man fick köra ut och in och landa i hörnet av viken. Sen var det så jävla byigt också
men men man få inte vara kräsen
Var det fint på överiga spots idag eller?rocco svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Björkäng efter kl 1300 var fina fisten….12m/s sedan ner mot 7-8 m/s efter kl 1700…Rocc’on!
-
Det var väl bra i Kärradal med men att det var så byigt förstörde allt

-
Jag kom till björkäng vid 12.30 o körde nästan konstant till fyra. Fullt tryck på en depowrad 10a, så trött i benen så jag knappt kan stå

Körde mina första repor toe-side bland vågorna också, lite jobbigt när vågorna slår över hela underkroppen men det va ändå nice! -
Vad var det för vind i Björkäng idag? I Kärradal var det nord äckel vind
-
Nord-väst va det där också

Njea jag va i kärra för veckan o det känns som det är ungefär samma vindriktningar som apelviken som gäller där.. typ SV-V -
Är det hyfsad nordväst nästan väst så funkar det klockrent där
-
mm, lite jobbigt att ha kurs med 3a och 6a… när man dessutom själv var tokriggad med 6an.. Sjukt mkt vind, gött!
-
Anna bare skojar .På habo var det 12 ms och perfekt med 9 m2. Det var bae Anna och Chrille som tykte dom var overrigget. soligt och gott var det. Denne sommerens finaste dag i habo!!
-
Jag vill ha tillbaka min bräda!! måste ha den till på onsdag det ser ut att bli sjukt bra. Det var ju inte så ballt o köra med allans mega board igår. de va såå ääääckligt. Då blir det lagunen på tisdag o onsdag då, Böna!

Logga in för att svara.