Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Joystick -05

• george_jung

Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:56

nä det gör inget. att du har fel va väl kanske lite att ta i, egen åsikt ju men det blir ändå sladdrigare ju större hålet är i förhållande till kugen. mer känsla när de e tajt tycker jag. allt utan blöja går att töja brukar jag säga.

• stebe

Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:52

Maste halla med George, jag anser inte att ss-bommen sladdrar alls pga den tjocka depower-linan(inte alls som naish) den ar sa fet sa att bommen ar trog o dra om man inte har ordentligt drag i den.. stopp bollarna gor att man kan kora samma bom till alla sina drakar utan att fa for lang eller kort depower.. helt enkelt den basta, skonaste och cleanaste bommen enligt mig.. cool.gif

• niklas82

Medlem
    1 mars, 2005 vid 20:52

samma här .. ss bommen är en av dom bommarna som jag känner mest”kontakt” med.. känns som om man har spännst hela tiden.. tyckte inte det var nått fel på den gamla broncon i själva åkningen men sen var det lite små fel här o där med förslitningsskador etc etc.. men den nya här ser juh fakktiskt jädrigt bra ut… deras punshout funkar jäkligt bra.. och nu har dom bra lösningar på leashen.. kul o testa

• luuddee

Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:57

kan hålla med om att det kan bli lite sladdrigt ibland.. hmm ss bommen e fiin den.. likaså EH:s nya gillar jag faktiskt gentemot den gamla.. hmm.. men kör själv cabrinha bommen mycket pga powerlocken..

• hengo

Medlem
    2 mars, 2005 vid 07:43

Svar till:

Svar till:

prova först innan du snackar. förklara gärna vad du menar med sladdrig. SS-bommen är DEN fätaste bummen där e.

[/ QUOTE ]
    Frågan är skämtar du?????
    Annars har du hört ordspråket kasta sten i glashus?
    Eller du knske har stor erfarenhet av OR bomen som du säger är sladdrig.
    Om jag provat ja det har jag flera gånger både 03-04-05 och alla nästan lika sladdriga.

1 Depowerlinan är samma som naish altså inte plastad och den är sladdrigare än plstad.

2 Mycket och grova flykuddar som hänger.

3 Depowersystemet gör att har du mycket depower så hänger en lång lina och sladdrar.

4 Depowersystemet med en tung stopp knopp mitt på depowerlinan gör att det sladdar mer.

5 Mycket tung metall som slänger och sladdrar (inte så mycket på 05)

Inte konstigt att många kör på Cabrinha bomar som jag anser är de bästa.

[/ QUOTE ]

SS-bomen är ju skitfet. Bästa jag testat iaf och jag hartestat en del… Har samma som jag hade 2003, och visst, jag har fått byta depowersnöret två gånger men vad gördet? Den är rehjäl och jävligt enkel, detär de som gör den överlägsen. Kantänkamigatt 2004-2005 SSbomen är ännu fetare.

KEEP IT SIMPLE!

• walle

Medlem
    2 mars, 2005 vid 08:15

Svar till:

lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en ”sladdrig” bom till marknaden.

[/ QUOTE ]
    Hämtade just ut mitt paket(kite+ nya bommen) och jag måste säga att bommen verkar kanon…

”Jobbig leash”? Nej!
    den e kort och inte alls ivägen, den går att sätta vart du vill(till en av styrlinorna, mittlinorna eller till 5:e lina om du har det) och enkelt att sätta den i din ”hp-leash”

Om den sedan e sladdrig håller inte jag med om!
    Jag har kört en del med -04:an, som också har större hål, och tycker den e skön.

rätta mig om jag har fel men hur en bom känns beror ju till viss del vilken kite man har!
    olika kites genererar ju olika mycket drag på styrlinorna, mindre drag = bomen känns sladdrigare
    mera drag = mera ”kitekänningar” i bommen och mer direkt kännsla!
    Men e det för mycket drag i styrlinorna får man lätt ont i armbågarna…

Hur man vill ha bommen e nog personligt men ett rep i stället för slang ger en ”softare” känsla men håller kanske inte lika bra, fast det e ju ganska enkelt att byta…

Jag återkommer med vad jag tyckar om nya bommen när vi e tillbaka från Fuerte…

…ha det bra i svinkalla Sverige så länge wink.gif

• george_jung

Medlem
    2 mars, 2005 vid 08:53

som sagt, har man inte testat SS-bommen så vet man inte bättre. de e den fätaste helt enkelt, oavsett kite.

• chili_con_arne

Medlem
    2 mars, 2005 vid 10:33

Har du provat ORs då? Annars kanske du inte ska uttala dig om att den är sladdrig… wink.gif

• george_jung

Medlem
    2 mars, 2005 vid 11:36

same shit(plast/gummi slangar å för stort hål)…

• walle

Medlem
    2 mars, 2005 vid 12:20

Svar till:

same shit(plast/gummi slangar å för stort hål)…

[/ QUOTE ]
    Det håller jag inte med om!

Har både EH -04 och gammal OR bom och så en ny OR bom och den nya e klart skönast. så det e visst stor skillnad på olika bommar med slang.

Men SS bommen kanske e skönare det lär jag märka i veckan…

• george_jung

Medlem
    2 mars, 2005 vid 15:40

Svar till:

Svar till:

den nya e klart skönast.

[/ QUOTE ]
    min Trabant e bättre än mina två lådbilar.

• hengo

Medlem
    3 mars, 2005 vid 03:32

gillar inte heller slangar. då kan man ju inte CUSTOMISEEERA!(Hallåå??!??!?!). eller kan, kanske man vill. sen såna urhölkade hål är intebra heller, känns ger ett så sladdrigt intryck, allt som är onödigt ska bort också. Tex. dom där jevla neoprengrejorna på sidorna på de gamla Takoon/EH medmera. bomarna, har sån jävla fobi för dom. Ser fram e den nya bomen från EH hoppas den tar min hockeytejpPRObar.

fastvafan det är ju en smaksak, gillar man urhölkat och gummi så gör man……

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications