• boman

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:47

Dom e feting snygga!

• gurra1978

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:48

Jag vet grin.gif, men de ska ju vara sköna att segla med också tänkte jag.

• endy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 06:27

Jag har haft mina K’onda ett tag nu och seglat dem 10-15 ggr, jag använder mina med Challengers skinny 100

Jag är väldigt nöjd med dem, relativt bra drag i dem för en tung som jag (83kg) och de tål mycket vind, finns mycket inställningar att göra och de tar några gånger innan man vet hur man ska trimma dem, men sen går det fint.

Känns väldigt lätta på handen, det kan ju dock bero på masten och lätt kolbom.

Du får fråga mer specifikt om du vill veta något mer.

Järnet!

• basse

Medlem
    1 juni, 2004 vid 06:54

Har du kört Fuego också eller?? Är lite sugen på ett sådant som största segel, 7.0 som riggas på 430 är ju klockrent. Tänkte slopa 460 masten nu när den gått av..

• endy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:00

Nej det har jag inte provat, kör Morpho som freestyle segel 6,0 och 6,6 som även de riggas på 430 gött att slippa långa 460:in

• basse

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:08

Jupp.. men känner att jag har nytta av ett segel i 7.0 storlek men funderade ett tag på om 6.6 skulle räcka. I så fall hade jag kunnat slopa 6.2:an också och kommit ner på ett mindre segel också. Får väl chansa lite.
    Hoppas det finns hemma så man kan få det rätt snart bara…..

• adde

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:14

Om det bara blåser så kan du få testa mitt Morpho 6.6.

Jag gick ned från 7.0 på 460 (484) och 211 i bom till 6.6 på 430 och 193 cm bom. Något senare planing såklart men mycker mer behändigt.

/adde

• basse

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:20

Har du Morpho Adde?? Trodde du bara hade Boxer!
    Satt och funderade på dina reflektioner över mindre antal segel.. du snackade om 4.2-5.0-5.8 och det låter mer och mer lockande. undrar om man kan ha 5.8-7.0 på de största….

Hade varit trevligt att testa ditt Morpho.. och ett Boxer med för den delen… smile.gif. Funderar på om det blir en lite surfsaffari till helgen om det ser bra ut. Sugen??

• adde

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:23

Jag håller med!

Vindregistret är det som imponerar på mig, stabila även när det börjar bli överriggat samtidigt som de går igång hyffsat tidigt. Kvaliten är i par med övriga märken på marknaden och just K-onda är ju full med X-ply.

Kör mina på Fiberspar RDM 95% kol.

/adde

• adde

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:39

Vi är sugna på safari, verkar tex som om det blåste bra i klagshamn i helgen (bris).

Jo jag bytte till Challenger i år. Morpho 6.6, K-onda 5.6, 5.0, 4.5 och 4.0… Hade Session 3.8 (lite onödigt kanske), 4.2, och Boxer 4.7, 5.4 och 6.2 samt Gaastra Echo 7.0 förra året.
    Anledningarna jag bytte är flera, gillade mina boxer oerhört mycket. Nu när en ny Naishimportör tagit över så är i alla fall problemet med att det inte fanns några segel att köpa borta…

/adde

• basse

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:42

Får väl höras i slutet av veckan när man ser prognosen lite bättre.

• gurra1978

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:00

Rekommenderad är ju Skinny men jag har ingen så jag tänker köra med en vanliga mast, vad tror ni om det?

• endy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:22

Ska du köra en hel linje eller?
    Jag kan ju personligen inte svara på hur en SDM funkar i K’Onda men det som rekommenderas är ju SDS(Slim) eller RDM, men allt går ju….skinny to the people!

• boman

Medlem
    1 juni, 2004 vid 10:18

jag väntar på mitt 4,7 Gun mc men det verkar inte komma… kanske blir det ett k-ondo istället.

någon som testat att köra K-ondo på gunmast typ Loop c75 std.

• tont

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 10:26

Är du säker på att man inte måste ha rdm, jag har köpt ett K-onda -03 som jag provriggade med en naish taper 430 och det gick inget vidare, var magiskt svårt att få masten hela vägen upp och sen gick det inte att dra. Men det kanske bara är att satsa för kung och fosterland och dra allt man kan fast det är spänt, var polarens nya mast så man låg ju lite lågt med sina svällande biceps cool.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.