Senaste nytt Forums Vågsurfing Kambodja

• Kambodja

Publicerad av gozonka på 20 februari, 2007 vid 09:43

Hola,

Är det någon därute som har varit o surfat i Kambodja eller i Vietnam? Alla tips är välkomna:smile:

zo0 svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • danielt

Medlem
    20 februari, 2007 vid 11:24

Hej,

Jag har surfat Mue Ne Beach i Vietnam. Dåliga vindvågor. Jag var där i april och då var det inga swell. Har hört att det kan bli tyfonswell under sommaren. Bäst surfing i Vietnam skall vara runt China Beach (se Stormriders Guide). Skall tydligen funka bäst i november. Vågorna byggs upp av monsunen vilket troligen betyder oorganiserade vågor och pålandsvind…

Kambodja har jag inte surfat. Däremot Koh Samui i Thailand som borde ha ungefär samma vågor. Där var det stora dåliga vågor med pålandsvind (i januari…).

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att chansen att få bra surfing på dessa ställen är liten. (Dock är Kambodja intressant att resa runt i…)

Indonesien och Filllipinerna är ju två klart bättre surfställen i regionen som du flyger billigt till från Bangkok.

Lycka till,

Daniel

• gozonka

Medlem
    20 februari, 2007 vid 13:13

Tack för bra svar. Kanske blir Bali i alla fall. Ska kolla in Fillipinerna oxå.
    Jag var o surfade i Trivandrum 1981…..:santa: ….antar att det har förändrats där en del….inte vågorna då kanske…..finns det andra bra ställen i Indien?

På jakt efter ett ställe med bra surf, inte så tokdyrt och där mina tonårsdöttrar kan trivas på stranden.:cool2:

• zo0

Medlem
    20 februari, 2007 vid 14:01

herre jesus :P.. hur länge har du surfat? du va där och surfade 10 år innan jag fanns ju

• gozonka

Medlem
    20 februari, 2007 vid 15:27

Ha, ha…..joru….serru…lillgrabben….:cool2:

Man kan säga att det var länge sedan jag surfade första gången…….men sen har det varit ett lååååååångt uppehåll.

Men skam den som ger sig…..en nytändning i Itacaré (Brasilien) gjorde susen.

Så det ska bli 4 veckor i sommar på något varmt trevligt ställe troligtvis utanför Europa…

Gammal man gör så gott han kan………:santa:

• zo0

Medlem
    25 februari, 2007 vid 14:10

haha ja gammle man .. 😛 hur gammal e du igentligen?? 😀

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications