Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan jag kitea med min wakeboard?

• Kan jag kitea med min wakeboard?

Publicerad av anonym-anvandare på 2 augusti, 2004 vid 12:32

Beslutat mig för att äntligen skaffa en kite, men ligger med lite pengabekymmer. Köpte en ny wakeboard i början av sommaren, en Liquid Force Substance som har två långa ingjutna fenor samt en löstagbar i varje ände… den har bra grepp , men också en hög rocker (2,7 tum) Skulle denna funka att åka kite med, eller ska jag satsa direkt på ett paket med bräda? confused.gif

Vore tacksam för svar!

/Johan

niklas82 svarade 21 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Anonym

Gäst
    2 augusti, 2004 vid 13:06

Jag skulle inte rekommendera att börja kitea på en wakeboard. Gjorde själv det misstaget för tre år sedan… Köp antingen ett paket med kite och bräda eller köp en begagnad nybörjarbräda. Kolla under säljes här på forumet.

• brickan

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 14:02

Du behöver framförallt mer fenor.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 14:09

men den har tre i varje ände, varav två är ingjutna…. bärdan är känd för bra grepp och otrolig pop…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 14:32

Klart att det fungerar med Wakeboard. Rockern, som du nämnde, kommer dock att ploga vatten framför resp. bilda en våg bakom som den suger fast i.
    Värre är det med bindningarna, för du vill komma loss lätt från brädan; Sitter en fot kvar, kan knäet vridas sönder och tappar du koll på land vill du kunna springa med/efter kiten å inte släpa efter.
    Alt 1)Fixa ett par hemmagjorda strapsbindnibagar å pads.
    Alt 2) Gör en asenkel bräda av en platt träskiva 150×45 modell ”kökslucka”. Ska ta max en timme att göra å kosta gratis och planar garanterat snabbare än waken.

Farbror Joa på Gotland

• niklas82

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 14:51

du behöver inte ha fler fenor iallafall
    antar att du menar att den har rails längst ut på kanterna ?

men som sagt.. ur ren säkerhets synpunkt så skulle jag fixa stroppar… slingshot hade vet jag en platta med storapparna på som man kunde sätta på brädor med gängade hål… så har du både bindning och stropp när du vill..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications