Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kan man få lite bra tips hur man hoppar..
- 
		Kan man få lite bra tips hur man hoppar..Publicerad av skejtar_henke på 11 november, 2003 vid 19:34Har redan hoppat lite.. Vet ju hur man gör när styr kite och så för att få lyft i den. Men vad ska man tänka på… När får man mest lyft. Vad är farligt, mindre farligt. Om man snurrar vad ska man tänka på.. Kan ni inte ge mig lite tips trix och tips. Så man har lite att test nästa gång man får åka… 
 Taksam för svar..skejtar_henke svarade 21 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
kanta järnet kolla på vattnet o inte kiten… håll kanten så länge det går… dra tibax kitefan…så flyger du 
- 
När du roterar så gäller här som inom alla andra liknande sporter. Din kropp går dit näsan pekar, med andra ord vrid huvet innan kroppen när du ska rotera o kolla in landningen innan du landar. 
- 
Svar till: 
 När du roterar så gäller här som inom alla andra liknande sporter. Din kropp går dit näsan pekar, med andra ord vrid huvet innan kroppen när du ska rotera o kolla in landningen innan du landar. [/ QUOTE ] Och håll mitt på bommen och försök att röra den så lite som möjligt annars blir det lätt att den hamnar i samma höjd som du (draken alltså) och då åker du i backen… //Pan 
- 
förrresten avd kör du för kite? du vet väl att slingshot inte går att hoppa med   
- 
hålla mitt på bommen om man ska ta av en handen då eller. När man sk göra tricks. 
 ska man hålla draken still rakt ovanför sig när man fått lyftet i draken.?  
- 
Jo, men låt inte draken stanna rakt ovanför hela tiden utan låt den gå vidare framåt ,annars blir det stopp. Eller bakåt, om du ska byta riktningen. Mypa 
- 
kan man liksom välja det när man landar. Känns ju som man står still då… Eller är det en illusion.. 
Logga in för att svara.