Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan man kite i Vemdalen?

• skanepaul

Medlem
    1 februari, 2005 vid 15:31

Vet ej exakt, men vad jag kommer ihåg av stället så ser det mörkt ut, var där för 2 år sedan.

• jobo

Medlem
    1 februari, 2005 vid 16:11

Hm… tja.. jag skulle tro det. Har varit där massor av gånger men aldrig på den tiden jag kitat.

Det finns en ”våffelstuga” som man kan åka till. Om man sedan fortsätter längs en led så kommer man till rätt öppna ställen..

Jag tror det skulle kunna fungera där.

När hade du tänkt åka?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2005 vid 19:34

Svar till:

Ska öpp nästa vecka o åka lite skidor i Vemdalen.
    Någon som vet om man kan kite där och i så fall vart?

[/ QUOTE ]

Jag var i vemdalen under trettondagshelgen och letade ganska flitigt efter nån bra snowkitespot. När jag var där så låg det inte mycket snö på topparna och det var stenigt, här är en sammanfattning:

1- Vemdalskalet -> bara att glömma, topparna är för små och det är för stenigt.
    2- Storhågna -> kan eventuellt funka på toppen om det nu kommit lite mera snö. Finns myrar i närheten som det ska gå att åka på. (Fråga om vägbeskrivning i skidshoppen…).
    3- Klövsjö -> skog… finns två frusna sjör precis intill liftsystemet och om det blåser syd/nord kan det eventuellt funka där.
    4- Björnriket -> om det kommit mera snö tror jag att det går att åka på kalfjället. (ta liften till högsta punkten).

/Jakob

• gurra_g

Medlem
    2 februari, 2005 vid 15:34

Det låter ju inte så låvande. Man får väll vara glad för att man ska till Geilo efter att man har varit i vemdalen cool.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan man kite i Vemdalen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.