Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kanske en korkad fråga

• Kanske en korkad fråga

Publicerad av anonym-anvandare på 6 juni, 2003 vid 07:26

Vad är det egentligen för skillklnad mellan en ”vanlig” wake-board och en ”riktig” kite-board?

Om man får tag på en ny billig wake-board går det att montera på extra fenor så den blir som en kite-board eller är jag helt ute och cyklar?
    crazy.gif
    /Urby.

draksurfarn svarade 21 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 juni, 2003 vid 07:59

En wake har i regel mer rocker (böj på brädan) än en kiteboard. mindre rocker= snabbare planing och lettare att ta höjd. /pontan

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juni, 2003 vid 08:07

Nån annan kan säkert ge ett bättre svar, men jag försöker så länge: Förutom skillnaden i antal fenor, så brukar väl en kite-bräda vara nånstans mellan 5 och 50 cm längre. Den brukar dessutom ha något mindre rocker (dvs den är planare).
    …MEN! Efter en kite kan du åka på vad fan som helst. bräda, vattenskidor, båt, tri-maran, buggy, inlines, mountainboard, skidor, skridskor eller middagsbord.
    Förra helgen testade vi en uppblåsbar soffa, och det gick också bra, även om höjdtagningsförmågan inte var den bästa 😉

/Rasmus

• swe3471

Medlem
    6 juni, 2003 vid 17:58

Om du ar fattig och inte vill lagga en massa pengar pa en riktig kiteboard, tycker jag att du skall kopa en sleten wakeboard.

Men allt blir mycket enklare om du kor med en kiteboard. Du kan edga battre – vilket gor att du kan hoppa hogre och ta battre hojd.

Jag borjade med en wakeboard och jag angrar det lite idag. Sa jag kan salja min for nagon tusenlapp.

• draksurfarn

Medlem
    6 juni, 2003 vid 19:26

Du kan få köpa min gamla wakeboard. Jag har redan satt på extra fenor på den så det slipper du.

Ring 0702-391424
    Christian

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kanske en korkad fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.