Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › kappellskär imorron em.?
-
kappellskär imorron em.?
Publicerad av daniel_l på 30 juni, 2004 vid 21:42jag har bara varit där nån gång. tror ni det kan bli nåt imorron em.? kan man räkna med nån sorts bris?
/Danielphilippos svarade 20 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Tja jag kommer ut runt två tiden.
jag tror på bris idag på eftermiddagen, ca 5-6 m/s sydväst just nu. Har vi tur kommer det upp till 10m/s
måste pröva min nylackade SLE… Speed Janne! känner du igen den, den är mycket snabbare med lite kolfiber synligt.
-
Det var kanonsegling i solsken och vindar på 8-11 m/s. Fitunas sjöbris är väl ändå lite överdriven ändå eller? Kapellskär har ju grym sjöbris nu. Det blev lite speedsegling med Hypersonicen. Gissa var
-
Knatte
Gäst1 juli, 2004 vid 18:18Ifall du hade GPS:en redo och inkopplad
Hur fort gick det då med en hypersonic bräda då??
-
Hehe, jag anade att den frågan skulle komma men jag skrev inget eftersom det inte var mycket att skryta med. Jag körde 27,1 knop med 7,6 segel. Boman körde 28,5 med 7,4. Det kan tilläggas att jag hade velat ha mycket mer vind samt att det var helt avslappnad segling i den farten. 30 knop (som är mitt mål 2004) lär ju knappt kännas med Hypersonicen eftersom det är världens bästa ”cruisa-över-chop-utan-att-märka-ett-skit” bräda.
Förövrigt vill jag ha lite mindre race segel i storleken 6,2 för typ max 1200 kr. Någon som har ett?
-
Aaaah vilken jäla bräda.
Jag börjar äntligen få riktigt bra trimm på min Hs kom upp i hela 30,5 knop i förra veckan, låg länge och harvade på 28-29 knop. Seglade med M8 7,4 och 34cm orginal fenan. Brädan är grym!! den riktigt skriker efter mer vind. att den kryssar så bra gör att man har råd att falla av riktigt i vind för att få speeden, det går alltid att komma tillbaka.Hur går det med farten på din RRD då? något nytt person bästa.
Mvh
-
Knatte
Gäst2 juli, 2004 vid 06:35Det går inget vidare
jag har inte seglat en endaste minut sedan jag satte personbästat.
Det är en kombination av ömmande armbågar och att jag för tillfället mest paddlar havskajak och mer är inriktad på att göra en ”eskimåsväng” med dito
Men semestern börjar idag och bara det blåser, så skall jag bättra mig med surfingen:) -
Lördag eftermiddag ser ut som en blåsig dag för kapellskär. Vilka kommer?
-
Lördag (eftermiddag) ser ut som en blåsig dag för kapellskär. Vilka kommer?
-
Jag är nog på men saknar bil. Ska vi samåka? Har bara 1 bräda + 1 segel.
-
Ser bra ut idag för lite bris klart väder nu på morgonen och en kall natt har det varit.
Jag hade gärna kommit men kan ejUt till Plommaren och kör järnet!
-
Skriv gärna när ni tänker dra även om ni inte diskuterar det här på forumet. Då kan jag försöka komma loss till samma tid, det ser ju som sagt ganska lovande ut.
-
Tänkte dra hemifrån kl 12.00. Eftermiddagen/kvällen ser mest lovande ut.
Logga in för att svara.