Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kapstaden i vår

• Kapstaden i vår

Publicerad av jonunoson på 29 januari, 2006 vid 16:25

Ska åka till Kapstaden i April och vara där några månader framåt för att göra ett projektarbete i skolan. Tanken är att jag ska få in en del surf, klättring, safari och vindsurfing också. Alla andra verkar föredra att åka mellan december och februari för vindsurfing. Är det för att det är bäst där då, eller för att det är kallt hemma då?

I vart fall så tänkte jag kolla om det är någon som vet hur vindsurfingläget är april – juni och om det är någon annan som kommer vara där då. Har ett par resekamrater med mig, men det är inga vindsurfare, så det vore kul att hitta några likasinnade att jaga vind och vågor med.

jonunoson svarade 19 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 19:09

Snackade med en local i SA. Under vintern kommer i princip inte den termiska SO – vinden igång alls utan man får förlita sej på lågtryck som sveper in NW-vind. Swellet blir då lätt dubbel mast och de vanliga spotten blir i princip okörbara. Man får köra neråt kapet, typ Witsand och Outer-Kommetjie i minst masthögt. Bara experterna vindsurfar på vintern.
    Dock är ju April fortfarande sensommar. Men framåt Juni kan det nog bli tufft. Dock är vågsurfingen som bäst på vintern. Vinden vrider lätt till offshore och BigBay lär vara grymt på stort swell och frånlandsvind. Men du vågsurfar ju också så det kan bli en grym resa! =)

• jonunoson

Medlem
    7 februari, 2006 vid 21:15

Jo, det får nog bli att satsa på vågsurfingen. Lika bra det kanske, med tanke på att jag är lite orutinerad på vågsegling.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kapstaden i vår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.