Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kenya
-
Hehe exakt. Var sugen på nya spots där men verkar vara mye skit i deras floder :0(
-
Första året jag var där förstod jag på Pro Surf Nyahli Beach hotel att det var enda stället det förekommit hajattacker på. Tigerhaj och ngn glad hamnbadare som råka illa ut. Så tappa inte farten i hamninloppet….
Men det kan ju varit skrämsel taltik för att sälja mer i beachbaren… -
Svinet;679700 wrote:Kom precis hema från 2v i Diani Beach Kenya. Vind varje dag. Är mycket imp av vågorna. Hade tyvärr inte med min vågbräda utan körde bara freestyle. Jag är inte imponerad över plattvattnet som många beskriver som spegel. Det var godkänt vid lågvatten men på hög var det monsterchoppigt. Jäkligt svårt att köra urkrokat i denna berg och dal bana….
Men annars bra häng och cool miljö.
Men söker man episkt plattvann så skall man se sig om efter annat än Kenya…Körde också en vecka i Diani. Vind varje dag. Inte plattvatten som på Gotland men klart godkänt. Å andra sidan så är man ju som stockholmare bara van vid chopp… 😉 Swellet var väl sådär när jag var där, vågorna liksom bara stod upp utan att bryta ihåligt. Kan rekommendera kenyaways att bo på. Soft ställe med bra häng.
Logga in för att svara.