Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kita med byig vind?
-
tja, du får gärna berätta hur man gör, jag är nyfiken..
har aldrig funderat på att förlänga den.. det måste ju bli klart billigare än att köpa en ny bom..?!..ha d bra
-
Hallåå! köpa en ny bom????
Det är bara att skaffa en längre lina och en bit slang till
lopen, amatörer
KITESURFPSYCHO
-
Jag tycker inte man skall ha för lång chicken såvida man inte krokar i den fasta i hopp. Släpper du en hand i hoppet och har lång chicken så försvinner allt häng. Det är en sak som många missar när de börjar med 4-linors istället för 2-linors, att köra i den fasta loopen. Jag kör själv med chicken men använder den fasta så ofta som möjligt. Det finns en anledning till att Martin hänger längre i luften än alla andra. Så jag slår ett slag för korta eller ingen chicken loop. (Man vill väl inte vara en
)
Johan vi drar till Krankesjön imorgon och testar lite snowkite -
Jag forskar fram vart revinghed är så kommer jag förbi. KOmmer ni att dra ut ?
/Melker
-
Men hallååå! i så fall får man fästa ett stopp där kiten är maximalt (depowerad) utan att bakkanten fladdrar
KITESURFPSYCHO
-
varför göra något överhuvudtaget när orginalbomm + linor är optimalt. Eller skall man förlänga linorna för att sedan sätta ett stopp så den inte blir för lång hallåååååååå
-
jomen henrik!! du jobbar inte på måndag va? jag gör inte det iaf.. så kanske vi kan dra ut då? pliis!
-
Det ser ut att komma snö imorgon och då blir det perfekt (på måndag) att köra med skidor på Krankesjön. Vet du vilken sjö det är?
-
nej men jag kanske kan komma till dig så kan vi samåka?? jag är skitsugen… hur gick det sist? vi hörs
-
Är det OK om man hänger med ut på isen och flyger runt ??
/Melker
-
ja, jag välkommnar dig! hoppas bara att det ska blåsa!
vi får ju höras här på steffo om det blir något!!sov gott
-
Kan man åka på den där sjön i morgon (måndag)?
Hur tar man sig dit?Hör gärna av er….
Logga in för att svara.