Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitare runt Växjö?
- 
		Kitare runt Växjö?Publicerad av anonym-anvandare på 10 maj, 2004 vid 09:28Tjena 
 Har precis börjat med kite och undrar om det finns några kiteare runt Växjö trakterna.
 / Perragugge svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 28 Svar
- 
			28 Svar
- 
Härligt, trodde jag var ensam men snackade med ett par förra sommaren som låg i vattnet och skulle dra up en foil. Bor nere vid sjön i Sandsbro. Ring mig så kan vi träffas och snacka lite. Kan vara enklare att hjälpas åt med båt etc när man vill ut. 070-658 47 74 /Henrik 
- 
Ok men Toftasjön är lite väl lite eller  
 Har du kört på Helgasjön? Finns ju en del ställen där det går att starta.
 Vi har Båt mm så lite åkning på sjön lär det bli men annars så håller vi oss till Kusterna tills vi blir lite bättre.
- 
Mmmm, tofta är lite liten. 
 Bor vid helgasjön och har också båt. Skulle vara kul och veta var man kan starta i den här lång grunda sjön utan att sticka ut med båt!Säg till när ni drar till Öland så kan jag kanske hänga på. /H 
- 
fan vad gött att det finns ett par kitare i Växjö. 
 Bor själv i Hovmantorp. Körde upp kiten i rottnen i helgen. Finns ett långgrunt ställe som man kan starta på.0762190282 ring när ni drar ut och surfar 
 / Perra
- 
Coolt, Rottnen är nog rätt OK. Lägger in dig i min telefonbok! /H 
- 
Och mitt nummer 0707420785 ring när det är surf på gång. 
 Vi får väl ta en kite fest i v-ö nån helg då det inte blåser.
 Åker troligtvis till öland om det blåser i helgen har en plats kvar i bilen.
- 
Inlagd! Har en liten kotte på snart 2 år, han tar lite tid så det blir ju inte alltför ofta, men jag gör gärna sällskap till Öland när det passar in. Var det ni som körde Titan förra sommaren i Helga havet? 
- 
Nej har varit i evedal och bodydragat men detta var med en naish aero 12a. 
 Annars så har jag hört att några killar från Halmstad har varit här eller om dom pluggar här vet jag inte men dom kör nog inte foil men jag vet inte.
- 
finns det några shyssta ställen man kan vara på i Helgasjön? 
 / perra
- 
 Svar till: 
 Har en liten kotte på snart 2 år, han tar lite tid så det blir ju inte alltför ofta, men jag gör gärna sällskap till Öland när det passar in [/ QUOTE ] skönt att inte va ensam… har en på snart4, en på snart2 och en på gång  
 ni kanske förstår att det inte blåser varje dag här i Gamleby…  
- 
Det var som fan hinner man kita då? 
 Själv tycker jag att det är lite kort om tid och jag har varken barn eller tjej.
 Men nu verkar det som man får viga livet åt jobbet en stund men det kan man stå ut med.
Logga in för att svara.