Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kite
- 
Tror tyvärr inte killen skämtar :frown: Han är bara 13 år & hookar in 32 kg… Man kan bara hoppas han är verbal/frågvis nästa gång han är på stranden & snackar med några som kör fullt ut & kan få han att förstå allvaret i kraften. 
- 
visst jag tänkte gå kurs men det kostar 1700:- och det börjar 9.30 typ 10Mil från där jag bor :O 
- 
okej jag vill inte ha bråk ni vinner, jag får försöka leta upp en bra kurs sen får jag se om de går annars får jag strunta i kite:/ 
- 
Klart du ska börja kitea! Snorungar lär sig så jävla snabbt. Som alla andra säger så är det superviktigt att gå kurs INNAN man köper något. Sen är du så jävla lätt så du behöver nog bara en 5-6 kvm och dom brukar gå att hitta billigt beggat. Här är en grym 13 bastare 
- 
jag har kollat på skidsport de e där jag köper alla mina trickskidor och prylar, ryggskydd och sånt. 
- 
men jag ahde tänkt att börja med en 3m kite med dom kan man knappt hoppa :O 
- 
@danne9595 481846 wrote: men jag ahde tänkt att börja med en 3m kite med dom kan man knappt hoppa :O Alledeles för litet även för dig, 5-7 kvm blir nog bra, lite beroende på vilken typ av kite du väljer. 
- 
http://surfstore.se/trainer.htm jag hade tänkt mig den här elr något liknande dom här är ju billiga och ser bra ut 😛 asså som första kite. 
- 
japp billig är den men endast av anledningen att den inte är gjord för att surfa med. Den är gjord för att träna hur man styr draken. Det billigaste sättet för dig att komma in i sporten är att gå en kurs. 
 Bara för att du ska förstå kraften i vinden så kan du binda ett rep runt midjan och i dragkroken på din pappas bil, sen ber du honom köra iväg i sisådär 25-30km/h med dig hängandes bakom(alltså inte på fötterna utan på rygg/mage eller liknande). Ungefär så är det att bli släpat på land av en kite om man gör fel, troligtvis ändå värre eftersom du bitvis kommer flyga några meter upp i luften innan du slår backen för att fortsätta släpas.
 SÅ VILL DU LÄRA DIG KITA GÅ EN KURS! VILL DU HAMNA PÅ SJUKHUS FINNS DET BILLIGARE SÄTT.
- 
men herre gud -.- jag ska ju gå en kurs läs högst upp. 
 jag har åkt wakeboard och liknande efter båt jag vet vilken kraft man utsätts för, jag kör dirt/ downhill med cykeln de är ännu farligare jag åker trickskidor (twintip) allt är farligt, så e de. jag bara tycker det e lite konstigt för allt det här har jag lärt mig på egen hand, vf skulle då kiteboard vara så svårt, men visst jag förstår det nu, det räcker med allt skrik om att ”gå en kurs annars kmr du slå ihjäl dig!”
- 
Här får du ett nytt alternativ. Köp den där lilla kiten och vänta på vintern och snön. Då kan du lätt glida omkring med skidor/snowboard utan att riskera alltför mycket. Eftersom du inte sjunker som på vatten behöver du inte så stor kite eller så mkt kraft. Se bara till att ha jämn vind och stora ytor å gärna mjuk snö att krascha i. Det är enklaste sättet att komma igång för dig tror jag. nic 
Logga in för att svara.