• anonym-anvandare

Medlem
    25 februari, 2005 vid 21:57

Jag har sagt det förr. Men jag rekommenderar Cabrinha från 04 med Recon-system. Integrerad leash. Lätt att vattenstarta.

Fråga: Finns det något annat system på marknaden som liknar det, förutom 5:e lina?

/DJ

• putte

Medlem
    25 februari, 2005 vid 22:57

nja, på ifb fronten är det tajt att hitta system som funkar som recon, men på foilfronten är läget låångt bättre…

kan dock tilläggas att 5e lina inte måste betyda nått dåligt, det har bra inte fått rätt respons här hemma.

förresten, jag kör på cabrinha wink.gif

• bohm

Medlem
    25 februari, 2005 vid 23:09

Frågan är ju:

har man nån gång varit med om att inte få upp kajten pga att man har ”fel” system?? Dra i framlinorna och sen simma funkar varje gång!!

• dedde

Medlem
    25 februari, 2005 vid 23:13

jepp

• putte

Medlem
    25 februari, 2005 vid 23:21

yepp, men det e meckigt i början…
    recon 05 är sjukt bra, men det är så jäkla pilligt att sätta tillbaka leashen igen, att jag drar mej för att använda den.

man kan inte pilla sprintar och ha en fullpowrad drake mad.gif

• denrica

Medlem
    26 februari, 2005 vid 13:09

Svar till:

yepp, men det e meckigt i början…
    recon 05 är sjukt bra, men det är så jäkla pilligt att sätta tillbaka leashen igen, att jag drar mej för att använda den.

man kan inte pilla sprintar och ha en fullpowrad drake mad.gif

[/ QUOTE ]

Den gamla Recon verkar bättre, enklare. Men jag skulle gärna prova Recon2.
    /DJ

• mrmille

Medlem
    26 februari, 2005 vid 22:34

Storleken beror lite på var du bor. För kusten tycks 12 vara det bästa men för inlandet är nog 14 den mest användbara.

Sen har du ju träset med foil eller tube wink.gif

• tobas

Medlem
    26 februari, 2005 vid 23:04

För mig är svaret ganska enkelt!!!
    Har själv flygit både foils och LEI´s men har nu konverterat helt till ARC´s. Har själv hållt på sedan 2000 och gillar skarpt dessa drakar som har många egenskaper som gör dom till perfekta nybörjarkiter. Framförallt deras stabilitet som gör att du kan klara av de saker som är svåra i början som t ex att hålla koll på draken och få på sig brädan. Peter Lynn´s ARC´s är så stabila så att du lätt kan släppa bommen och fixa med brädan medans andra drakar i samma situation lätt kan bjuda dig på ovälkommna åkturer. Många säger nog att dessa är långsamma (utan att egentligen ha provat och säger att deser ut som luftmadrasser(det gör dom faktiskt lite)) men de senare modellerna är riktigt snabba och har dessutom oslagbar depower och möjlighet att ta sig UPWIND.
    Vill du ha mer info om dessa så maila mig på tobas@kiters.se eller slå en signal på 070/9925752
    May the wind be with us / TOBAS
    PS! Jobbar för kiters.se men vet inte om jag tjänar nått på att promota dessa drakar. Gillar dom bara så mycket och det gör också dom jag instruerat här uppe i Åre DS!

• mrmille

Medlem
    26 februari, 2005 vid 23:10

Helt korrekt, lynns arc modeller är enligt reviews bra drakar för alla. Enklar att launcha men lite jobbiga att packa är väll mitt intryck av dem.

http://www.kite-surf.com/userreviews/index.php?bid=&kid=1&opid=66&KitesOnly=1&company_id=11#Sprungpunkt

smile.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications