Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing KITE-Bläfs……

• KITE-Bläfs……

Publicerad av anonym-anvandare på 30 april, 2000 vid 11:46

Varför finns det alltid massa kite-reklam i windsurfing tidningar, ok att de är lite släkt, men jag vill defenitivt inte ha det på windsurfing-”ställen” som i surftidningar och på konfen t ex…

DET VAR IAF MIN ÅSIKT!!!!

anonym-anvandare svarade 25 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2000 vid 13:08

Jag läser hellre ngt bra om kite än en massa skit om vilken hängsele man ska ha vilka segelstl. som är bäst och det sämsta en massa strunt om racing.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2000 vid 15:44

Men det har ju i alla fall med vindsurfing att göra, vilket kite inte har, och att det är för mycket racing-prylar…DET ÄR FÖR LITE RACEPRYLAR i tidningarna, bara massa freeride-bråte…alla har ju sin olika smak!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2000 vid 22:32

Hallå där!

Skärpning, kitesurfing är framtiden i det här landet. I alla fall för dom som har tröttnat på att gå och vänta på vind. Vad gör väl det att det står några rader om denna nya aktivitet.
    Det måste väl finnas någon anledning till att så många duktiga vindsurfare också testar detta.

Ni får jätte gärna köra med era raceprylar men mina är sålda och under mina fötter kommer en kitebräda vara (i vindar under 7 m/s).

Trevlig sommar!

//Jonas

Ps. Se hellre till att påverka så vi får se mer av dessa två sporter i tv än att hacka på race och kiting…..

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2000 vid 23:30

Kitesurfing kommer att bli en viktig gren i framtiden inom sporten w-surfing tror jag.
    Men det skulle vara spännande att veta hur många i Sverige som seglar Kite just nu, tex 1 gång varje vecka eller mer? 100, 50, 20, 10, 5……stycken?

Men den som är intresserad bör nog passa på redan nu, därför mitt tips är att Kite surfing tyvärr mycket snabbt kan komma att förbjudas i ”kärringarnas förlovade paradis” (se tex vad som hände med svävarna)
    Kitesurfing är helt klart riktigt farligt i händerna på en övermodig person som inte är tillräckligt spantad fysiskt eller psykiskt för uppgiften. Jag säger bara en sak: grundområden i skärgårdar.
    Att tex gå in i väggen under Kitesurfing är nog inte heller att rekommendera, man kommer uppenbarligen långt bort fort och så pass tunna linor med den lyftkraften och dom hastigheterna…..
    Men mer Kitesurfing tycker jag (som inte kommer att köpa en, axeln ur led några gånger) och framförallt en eloge till dom svenska pionjärer som seglar ofta.
    Skriv och berätta, klart intressant.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 08:58

ALOHA

”KITE-surfers”
    När KITESURFING kom till Maui, så var det många nya pionjärer som började…
    det urartade och blev rena vilda western med krockar och folk som trasslat in sig i linorna och liknande, det finns nån som fått örat avbryckt av linorna osv osv.

Med tanke på att du kan räkna bort ca 30-40 meter ”vingelutrymme” i lä om varje Kite-seglare, så blir det inte så mycket kvar för windsurfarna att segla på.

Ta tex Apelviken som redan ser ut som Autobahn en sommardag, skicka ut ett par
    otränade KITE-seglare och du får ett trassel minst sagt.

LÖSNING: Vi måste samsas om våra små dyrbara utrymmen.
    Tar vi Apelviken t ex så kan KITE-SEGLARNA gå ut från NORRA UDDEN utanför
    SOLVIKEN så att de seglar utanför oss, mellan NORRA UDDEN till SÖDRA UDDEN.
    Samma sak på andra ställen vi måste samsas, så Kite seglarna får segla utanför windsurfarna.
    Då kan vi alla njuta av det roligaste som finns i livet…
    +Robby Naish om KITE på EUROSPORT, : – använd sunt förnuft bara och alla
    kan ha kul. Eller hur…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications