Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite eller windsurfing?????

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juli, 2004 vid 06:09

Hej. Svar på Steffo har en tendens till att balla ur och komma att handla om helt andra saker. Nu vill du kanske inte veta om ”patrikol” är en ”fetknopp” eller om ”rambo” har testat en ny bräda.

Kite är så här: Blandning av fallskärms/drakflygning, wakeboard och ett mycket roligt (läs mindre prylsport) än windsurfing. Du får ner kiten i en ryggsäck, bräda under armen och så åker du till önskad spot!

Lycka till!

• nilsson

Medlem
    17 juli, 2004 vid 09:04

Jag tycker sälen har den perfekta vattensports kroppen! Formar min träning efter det!
    Angående huvudfrågan: Kite är roligare då man få fler ”ordentliga” dagar på vattnet och har en snabbare inlärningskurva, men det ät absolut inget fel på vindsurfing, de få bra dagar som det blir, men i våra svenska förhållanden skulle jag nog satsa på kite, får ett par dagr i veckan på vattnet 6-7månader om året och inte lika ”bökigt med prylar, 2drakar och en bra bräda så täcker du 5-12m/s minst!

• mrmille

Medlem
    17 juli, 2004 vid 15:47

Svar till:

Trodde detta va ett surfforum? På land kan man ju lia gärna köra enlinors Statoilkite?

[/ QUOTE ]

Tja… Personligen så ser jag det som ett kiteforum. Jag borde kanske sluta att informera om sådant som kan vara väsentligt. Eller DU vill kanske bara sitta hemma och tråka när det inte blåser 10m/s???

Stolle, är det om inte annat bättre att informera om vad det finns för möjligheter än att leva med skygglappar resten av livet?

För dom av oss som nu vågar dra upp en kite på land så ser jag detta som ett bra forum att meddela andra kitare om vad även dom kan göra och vilka nyheter som finns.

Förövrigt så bor inte alla på en liten ö med bra vindar året om. Det finns rätt mycket folk som går miste om denna underbara sport utan att veta att det finns goa och roliga alternativ till vattensurf.

Landsurfning med landboard är (tro det eller ej) nästan lika skoj som att åka wakeboard. Personligen ser jag nog mer detta som en avart/alternativ till vattensurf.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications