Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE FÖRBUD I SÖDRA SVERIGE

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2004 vid 19:20

Jag skriver lätt på !

Det finns ju rätt många surfare med IT-inriktning som borde kunna sätta upp en hemsida för underskrifter (Är nämligen inte säker på att de behöver vara skrivna för hand, utan de ska gå att hänvisa till personen ifråga – kräver namn och telefonnummer skulle jag tro). Vore ju ett effektivt sätt att samla ihop namnunderskrifterna på.

• pjoter

Medlem
    29 september, 2004 vid 20:03

är det nån som vet vad det är för fåglar som frågan gäller??
    är det dom som häckar här och skaffar högvis med ungar eller är det dom som flyttar och stannar till här för lite käk innan flygturen till töskland? för dom som bor här tror jag har vant sig eller iaf kommer vänja sig snart men flyttfåglarna lär ju knappast vänja sig på några dagar så dom kan jag tänka mig kan bli påverkade.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2004 vid 20:27

Ingen anting vilka fåglar det gäller, men gå in på http://www.falsterbonaset.snf.se/ och läs mer om vad naturskyddsföreningen har för åsikter om oss kitare.

De refererar till en uppsats hämtad från SOF. 2003. Fågelåret 2002. Stockholm, skriven av P-G Bentz & Anders Wirdheim.

• pjoter

Medlem
    29 september, 2004 vid 20:59

Svar till:

Nu är det dags att avsätta havsområden där extrema vattensporter får förekomma och andra där de absolut inte får förekomma. Det skall också upprättas tydliga, väl skyltade, buffertzoner runt befintliga naturreservat.

[/ QUOTE ]
    tycker helt klart dom har rätt i vissa saker men att hela texten bygger på aggresioner mot just extremsporter i allmänhet är fan sjukt! dom visar verkligen vad trångsynta dom är! Enbart för att dessa ”extremsporter” är mest utövade av ungdomar så går det alldeles utmärkt att hacka på. kan inte tänka mig att båtlivet här nere, eller nån annanstans längs kusten är så mkt bättre för fågellivet. golfare som hela näset är fullt av skövlar gamla sankmarker för sina älskade kontgjorda naturupplevelser. badgäster, hundrastare, flanörer och ungefär alla andra som strövar längs dessa sträckor stör ju faktiskt också djurlivet.
    går man uppåt i landet vet jag inte direkt om direktör jönsson med familj som åker i en etablerad skidbacke med liftar, mcdonalds å allt stör djurlivet mindre än en off piståkare som vandrar upp i orörd terräng.

näh! lite vettiga diskussioner med dessa människor skulle behövas! jag kan för min del mkt väl tänka mig att införa förbud vissa datum om dom verkligen kan bevisa att det behövs och inte enbart att det är för att jävlas.

• skanepaul

Medlem
    29 september, 2004 vid 21:23

Ni som håller till nere på näset, ser ni verkligen några sälar nån gång?

• pjoter

Medlem
    29 september, 2004 vid 22:04

jojomenn! jag har sett ett tjog varenda gång jag vart nere.. ända tills jag börjat pumpa då såklart! för då blir dom livrädda och flyr i panik! wink.gif

• rambo_johnson

Medlem
    29 september, 2004 vid 22:09

kom igen maila den där anders nu

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:21

Svar till:

kom igen maila den där anders nu

[/ QUOTE ]

Jag mejlade Jan-Åke Hillarp (Ordf. i falsterbonäset SNF) och bad han kommentera artikeln i svenskan utifrån den diskussion som förts här på tråden. Postar självklart hans svar här, om jag ens får något.

• davids

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:22

Svar till:

blir uppföljningen av efterlevnaden mycket enklare, och man slipper förhoppningsvis höra kitesurfare, som passerat reservatsgränsen, försvara sig: ”Vi kommer i så hög fart så vi hinner inte läsa skyltarna”.

[/ QUOTE ]

haha fan vad sjust kommentar cool.gif

• kaiser

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:40

En bild på flyende fåglar och några på drakar d säger väl allt om denna sport confused.gif
    Nä lite konkretare bevis borde man nog skaffa. Att viggar tar till vingarna är nog inte första gången i världshistorien sedan kite föddes.

• gogga

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:47

Snackade med en biolog(??? vetetusan vad det kallas när man sysslar med natur och djurliv i helhet??) igår som sa att onitologerna där nere har kraftigt överdrivit. Fåglar tittar på utseende och en drake är böjd vilket betyder att den inte har samma form som en rovfågel. Formen är tydligen det viktigaste när det gäller fåglarna…

• oscar

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:50

Naturskyddsföreningen verkar grymt duktiga på att få sina röster hörda och dessutom på ett väldigt konstruktivt sätt. De inlägg som görs här med texten ”döda döda” ser nog bra ut i lokalpressen och främjer er sak väldigt bra…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:58

LOL

Bye bye foil! grin.gif

Fred.

• patrikol

Medlem
    30 september, 2004 vid 08:01

Dom inlägg som görs här är uttryck för folks känslor i så här känsliga frågor knappast något som kommer att användas i någon överklagan. Vi kiteare är inte idioter om det nu var någon som trodde det.

• fred

Medlem
    30 september, 2004 vid 08:01

Whoops!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE FÖRBUD I SÖDRA SVERIGE

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.