Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite, hur lätt?
-
Kite, hur lätt?
Publicerad av tim-eriksson på 10 november, 2007 vid 18:03På sommaren vindsurfar jag, på vintern brukar jag åka snowboard. Men nu.. Studentlivet..! Innebär att jag inte kan dra iväg 5-6 veckor som vanligt och defenetivt inte en säsong…
Därför har jag kollat lite på kite, ser ut att vara grymt skoj. Inte som vindsurfing men nästan…
Dock, hurpass lätt är det att lära sig? Tänker självklart gå någon typ av utbildning men efter det? Då jag pluggar heltid så orkar jag inte kämpa med den där drakten 10 dagar innan jag börjar tycka det är riktigt roligt!
Vindsurfing tog ju 2 veckor.. vad tar kite? Och vad kostar en hyffsat beg kite med bom etc?
Har åkt en massa snöplanka så den delen är inget bekymmer.
skotten svarade 17 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
windsurfing is harder than kite when it comes to learning. Drop a line to us a kiteboarding.se and you can try it out for the day. Gear is not too expensive if you buy used, kite 4-6k and board 2-5k you already have a harness and a wetsuit, so you should be sorted..
most of my students are up on the board for at least a few meters on the first day, but the learning curve is really steep. in fact most of the kitecourse covers saftey and flight dynamics. You wont have a problem at all learning.
-
Jag säger som Shannon Best: ”It’s super easy and super fun”
-
Grymt!
Då jag redan har en snowboard som fungerar att kita med så är blir den totala kostnaden under 5 k, det låter bra!
-
Eh.. Hmm.. Är målet att snökita menar du?? Då tar du en heldagskurs – Sen kan du. instruktörer hittar du under säsong på http://www.kiteakademin.se. Sen finns http://www.salenskitecenter.se också.
En begad Access från förra året kostar typ 3500-4500 kr med sele. -